کد خبر: ۲۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 14
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران امکان شادی، شعف و به آرامش رسیدن، را معلولی از علت ها در سطح جامعه و خانواده دانست و گفت: وجود تبعیض میان افراد در شرایط یکسان عامل اصلی سلب شادی از آنان است.

دکتر مصطفی اقلیما در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: زمانی که فردی امیدی به آینده ، اشتغال زایی و امنیت شغلی ندارد چگونه باید از وی توقع شادبودن، داشت؟

وی ادامه داد: زمانی که فرد به رغم کسب تحصیلات عالی تنها ممکن است با وجود یک آشنا استخدام شود، امکان شادی برایش به حداقل ها می رسد.

وی تصریح کرد: وجود تبعیض به گونه ای که مبنای نمره دادن یک استاد بر اساس میزان سواد شاگردش نیست و بر پایه ظاهر وی و وجود یک آشناست، منجر به عدم شادی و شعف جوانان می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی خاطرنشان کرد: در شرایطی که در آمد فرد با هزینه های زندگی و ایاب و ذهاب تطابق ندارد و به علت نداشتن شرایط ازدواج و سرپناه امکان تشکیل خانواده به رغم نیاز و خواسته اش برایش وجود ندارد چگونه باید شاد و خندان باشد؟

وی امنیت اجتماعی یعنی اجرا شدن قانون را یکی از عوامل ایجاد شادی و شعف میان افراد جامعه بر شمرد و افزود: در واقع قوانین برای همه باید یکسان باشد.

اقلیما ایجاد امنیت روح و روان را عامل دیگری برای احساس آرامش و شادی افراد جامعه اعلام و تأکید کرد: برای ارضاء خاطر تمامی افراد باید به رهنمودهای رهبر معظم که به تمامی رئیس جمهورهاومسولان کشور فرموده اند توجه شود،یکی شایسته سالاری و دیگری پاسخ گویی.

وی ادامه داد: اگر در مملکتی مسئولین در برابر کارهایی که انجام می دهند پاسخگو باشند، دیگر  این مشکلات را نداریم.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به این که برخی مسئولین فرمایشات و رهنمودهای رهبر کشور را به خوبی اجرایی نکردند در عین حال افزود: برای نمونه تأکید رهبر عزیزمان بر افزایش جمعیت است، چرا مسئولین در این باره کاری نظیر اشتغال زایی و ایجاد شرایط ازدواج انجام ندادند؟

وی خاطرنشان کرد: پس چرا تعداد جوانان بیکارما اینقدر زیاد است؟ چرا هیچ مسئولی پاسخگو نیست؟ زیرابرخی ازآنها شایسته نبوده اند که پاسخگو باشند.

اقلیما درگفتگو باشفا آنلاین آسیب های اجتماعی، فشارهای مکرر بر مردم و عدم امنیت شغلی را ناشی از عدم برنامه ریزی های لازم دانست و گفت: از چه کسی باید گله کرد؟ از وزرای سابق بهداشت و درمان؟ که چه کار کردند اوضاع بهداشت و درمان مملکتمان به اینجا رسید.یا...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: