کد خبر: ۲۴۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۸ - 2019December 24
با‌وجود مشکلات در تخصیص بودجه و نقدینگی ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود و با اجرای طرح هر خانواده ایرانی یک پایگاه سلامت تا اسفند، خانواده‌ها می‌توانند در سه بخش بهداشت، فوریت‌های پزشکی و توانبخشی آموزش‌های لازم و کامل در زمینه‌های پزشکی ببینند
شفاآنلاین>سلامت>کولیوند گفت: با‌وجود مشکلات در تخصیص بودجه و نقدینگی، سازمان اورژانس کشور ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس خود اضافه می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، گفت: سازمان اورژانس کشور تا امروز توانسته است با ۱۷ هزار نیرو و ۳۳۰۰ پایگاه خدمات فوریت‌های پزشکی خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه کند.
 
او افزود: در حوادث زلزله کرمانشاه، ریزش ساختمان پلاسکو، سیل و… اورژانس یکی از ارگان‌های حاضر در محل‌های حوادث جهت امدادرسانی بوده است. اما این در حالیست که طی سال‌های گذشته زمان رسیدن اورژانس<Emergency> به محل حادثه در کلانشهر‌هایی مانند تهران ۳۸ دقیقه بود؛ اما امروز زمان موتورلانس‌ها ۱۰ دقیقه و آمبولانس‌ها به ۱۴ دقیقه رسیده است. خوشبختانه سال گذشته با آموزش‌های همگانی و فرهنگ سازی در مساجد و مراکز آموزش عالی حوادث چهارشنبه آخر سال با کاهش ۶۵ درصدی روبرو بوده است.

کولیوند در ادامه بیان کرد: با‌وجود مشکلات در تخصیص بودجه و نقدینگی ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود و با اجرای طرح هر خانواده ایرانی یک پایگاه سلامت تا اسفند، خانواده‌ها می‌توانند در سه بخش بهداشت، فوریت‌های پزشکی و توانبخشی آموزش‌های لازم و کامل در زمینه‌های پزشکی ببینند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان یادآوری کرد: بودجه سازمان اورژانس کشور ۲۲۰ میلیارد تومان است، اما این در حالیست که خودرو‌های اورژانس با بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی ارائه خدمات می‌کنند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: