کد خبر: ۲۴۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 19
مصرف ميوه‌هاي زرد تيره و نارنجي تيره همچون هويج، کدو تنبل و خرمالو را توصيه مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت>آلاينده‌هاي موجود در هواي آلوده، از عواملي هستند که باعث بروز اکسايش در بدن ما مي‌شوند، بنابراين بايد غذاهايي را مصرف کنيم که به مقدار کافي آنتي‌اکسيدان داشته باشند و به سيستم ايمني ما براي مقابله با شرايط کمک کنند.مصرف به اندازه آنتي‌اکسيدان ويتامين C مي‌تواند به تقويت سيستم ايمني بدن کمک زيادي کند.

تمام سبزيجات برگدار سبز، پيازچه، کلم سبز، انواع مرکبات، توت‌فرنگي و گوجه‌فرنگي منابع مهم ويتامين C هستند. مصرف سبزيجاتي همچون خانواده کلم‌ها از جمله کلم‌بروکلي، کلم‌پيچ و گل‌کلم، اسفناج، پيازچه و ميوه‌هايي از جمله انواع مرکبات و سيب در هواي آلوده بسيار مفيد است؛ زيرا مي‌تواند حالت‌هاي شبيه به آسم را نيز کمرنگ کند.

همچنين بايد مراقب باشيم که در صورت داشتن زمينه حساسيت و آسم، غذاهايي را که محرک اين عارضه‌ها هستند کمتر مصرف کنيم.مصرف شير در روزهاي آلودگي هوا توصيه مي‌شود و در عين حال مصرف لبنيات کافي و غذاهاي متنوع سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌کند.

در هواي آلوده فلزات سنگين نيز وجود دارد، خيلي از اين فلزات هنگام جذب در بدن ما، با مواد مغذي رقابت مي‌کنند و بنابراين لازم است که غذاهاي متنوعي مصرف کنيم که حاوي آنتي‌اکسيدان‌ باشند.مصرف کافي آب به شست‌وشوي مسير تنفس کمک مي‌کند و باعث مي‌شود که تنفس راحت‌تري داشته باشيم. 

مصرف ميوه‌هاي زرد تيره و نارنجي تيره همچون هويج، کدو تنبل و خرمالو را توصيه مي‌شود. اين ميوه‌ها منابع غني پيش‌سازهاي ويتامين A هستند.ويتامين E نيز يک آنتي‌اکسيدان است که در دانه‌هاي روغني زياد ديده مي‌شود، معمولا اين ويتامين با مصرف اشکال مختلف روغن در رژيم غذايي روزانه افراد وجود دارد.

درباره تغذيه کودکان زير دو سال در شرايط آلودگي هوا نيز مصرف شير مادر در اين شرايط بسيار توصيه مي‌شود و والدين در تهيه غذاهاي کمکي براي کودکان بايد به مصرف ويتامين C به اندازه کافي توجه کنند.آرمان ملی 

دکتر نسرین امیدوار 

عضو هیات علمی دانشگاه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: