کد خبر: ۲۴۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 17
۶ هزار و ۳۴ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که دلیل مراجعه این افراد به اورژانس مشکلات قلبی و تنفسی بوده است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: هفت هزار و ۹۱۶ نفر بر اثر آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند.

به گزارش شفاآنلاین، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس<Emergency> بر اثر آلودگی هوا از ۲۳ تا ۲۵ آذر اظهار کرد: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهر‌های تهران، اراک، کرج و اصفهان تعداد هفت هزار و ۹۱۶ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۴ هزار و ۹۷۹ نفر بیماران قلبی و ۲ هزار و ۹۳۷ نفر بیماران تنفسی بوده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: ۶ هزار و ۳۴ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که دلیل مراجعه این افراد به اورژانس مشکلات قلبی و تنفسی بوده است.

خالدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل ذرات معلق هوا و آلودگی هوا در شهر اراک ۲۴۱ نفر، کرج ۶۴۱ نفر، اصفهان هزار نفر است.

او تأکید کرد: سازمان اورژانس کشور توصیه می‌کند افراد از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و از مصرف میوه و سبزی تازه غافل نشوند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا قبل از مصرف مواد غذایی حتما دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شست‌وشو دهند و تا حد امکان روزانه ۲ بار دوش بگیرند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: