کد خبر: ۲۴۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 17
زمانی که قندخون به سرعت افزایش می یابد، بدن از طریق ترشح انسولین واکنش نشان می دهد، و اُفت قندخون می تواند منجر به آزادشدن هورمون های نظیر آدرنالین و کورتیزول شود که می توانند موجب اختلال در خواب شوند.
شفاآنلاین>سلامت>مطالعه محققان بر روی زنان بالای ۵۰ سال نشان می دهد رژیم غذایی نقش بسیار محتملی بر اختلال خواب این افراد دارد.

به گزارش شفاآنلاین، یافته های محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک نشان می دهد کربوهیدارت های تصفیه شده در بروز بی خوابی در زنان مسن نقش دارند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا، خواب کوتاه مدت و اختلالات خواب با مشکلات قلبی عروقی، دیابت و افسردگی مرتبط هستند. به همین دلیل، محققان درصدد یافتن شیوه های پیشگیری یا درمان بیخوابی و سایر اختلالات خواب هستند.

محققان در مطالعه اخیر دریافتند رژیم غذایی<diet> سرشار از کربوهیدرات های تصفیه شده، بخصوص مواد قندی افزودنی، نوشابه گازدار، برنج سفید و نان سفید، با ریسک بالاتر بیخوابی مرتبط است. این مسئله بخصوص در زنان ۵۰ سال به بالا مشهودتر است.

«جیمز گنگویچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بیخوابی غالبا با رفتاردرمانی شناختی یا دارو درمان می شود. اما می تواند پرهزینه بوده یا عوارض جانبی داشته باشد
محققان در این مطالعه، داده های مربوط به ۵۳,۰۶۹ شرکت کننده زن در رده سنی ۵۰ تا ۷۹ سال را بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ بررسی کردند.

محققان عنوان می کنند هنوز مشخص نیست که آیا مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده منجر به بیخوابی می شود یا اینکه افراد مبتلا به بیخوابی تمایل بیشتری به مصرف اینگونه خوراکی ها بخصوص مواد قندی دارند.

گنگویچ در این باره توضیح می دهد: «زمانی که قندخون به سرعت افزایش می یابد، بدن از طریق ترشح انسولین واکنش نشان می دهد، و اُفت قندخون می تواند منجر به آزادشدن هورمون های نظیر آدرنالین و کورتیزول شود که می توانند موجب اختلال در خواب شوند.».مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: