کد خبر: ۲۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 15
افراد برای سرفه‌های مزمن، درد سینه، گرفتگی صدا به ویژه در زمانی که سرما خورده هستند، انار را با پوست کامل بسوزانند، له کنند و با عسل مخلوط کرده و بر سینه ضماد کنند این کار برای سرفه‌های مزمن و سرفه‌های همراه با خون نیز مفید است
شفاآنلاین>سلامت>یک پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: انار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد. 

به گزارش شفاآنلاین، داوود حاج محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی ، اظهار کرد: آب انار تصفیه کننده خون است؛ این آنتی بیوتیک قوی هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد. 

خواص درمانی انار

او افزود: افرادی که از آفت و زخم دهان رنج می‌برند می‌توانند با مزه مزه کردن آب انار<Pomegranate> به درمان این عارضه کمک کنند.

حاج محمدخانی ادامه داد: مخلوط آب انار ترش و شیرین زمانی که با شکر مخلوط شود برای دوران بارداری، خارش و تب‌های حاصل از کیسه صفرا مفید است. همچنین انار ترش و شیرین اگر با هم کوبیده و با کمی قند جوشانده شود، باعث جلوگیری از تهوع و استفراغ افراد خواهد شد.

این پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افرادی که می‌خواهند خشونت خود را کم کنند؛ می‌توانند با ایجاد چند سوراخ روی انار، پودر نشاسته، روغن بادام شیرین یا بنفشه را به آن اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهند؛ پس از پخته شدن محلول درون انار را با فشار خارج و میل کنند.

او یادآوری کرد: افراد برای سرفه‌های مزمن، درد سینه، گرفتگی صدا به ویژه در زمانی که سرما خورده هستند، انار را با پوست کامل بسوزانند، له کنند و با عسل مخلوط کرده و بر سینه ضماد کنند این کار برای سرفه‌های مزمن و سرفه‌های همراه با خون نیز مفید است.

این محقق طب سنتی افزود: برای درمان زخم‌های عفونی و زخم‌هایی که گوشت اضافه دارند افراد می‌توانند آب انار را در ظرف مسی قرمز بجوشانند و به محل خارش یا جوش‌های خارش‌دار بدن ضماد کنند؛ همچنین آب انار ترش را بجوشانند تا غلیظ شود سپس با کمی عسل مخلوط و بر روی قسمت مورد نظر استفاده کنند.

محمدخانی یادآوری کرد: افراد برای زخم‌های گوارشی، اسهال ساده و خونی و زخم بواسیرمی توانند داخل انار را خالی کنند و سرکه را در درون آن ریخته و بگذارند بجوشد زمانی که غلیظ شد آن را برداشته و هر وعده آن را میل کنند.

خواص انار پخته

او افزود: افراد برای درمان درد گوش خود می‌توانند از روغن انار که از ترکیب آب انار و روغن کنجد درست شده باشد، استفاده کنند، این کار باعث تسکین درد گوش می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی در پایان توصیه کرد: انار ترش برای کسانی که زخم معده و روده دارند مضر است؛ مصرف انار زیاد باعث سستی معده و ایجاد نفخ می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: