کد خبر: ۲۴۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 15
در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» چاپ و توسط روسای برخی موسسه‌های خدمات درمانی فرانسه امضا شده، ۶۶۰ پزشک اعلام کردند که برای راه انداختن یک جنبش بی‌سابقه نافرمانی مصمم هستند
شفا آنلاین>سلامت> ۶۶۰ پزشک مستقر در بیمارستان‌های فرانسه تهدید کردند که در صورت تامین نشدن بودجه کافی برای بیمارستان‌های عمومی، از مشاغل خود استعفا خواهند کرد؛ موضوعی که همزمان با اعتصاب و اعتراض گسترده در این کشور به طرح اصلاح نظام بازنشستگی می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

به گزارش شفا آنلاین، در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» چاپ و توسط روسای برخی موسسه‌های خدمات درمانی فرانسه امضا شده، ۶۶۰ پزشک اعلام کردند که برای راه انداختن یک جنبش بی‌سابقه نافرمانی مصمم هستند.

این پزشکان بودجه ۳۰۰میلیون یورویی در نظر گرفته شده در سال ۲۰۲۰ برای بیمارستان‌های عمومی را ناکافی می‌دانند.

بیمارستان‌ های عمومی این کشور از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مجبور شده‌اند ۹ میلیارد یورو از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

دولت فرانسه اواسط نوامبر در حالی از برنامه اضطراری ۱.۵ میلیارد یورویی خود برای(نجات) بیمارستان‌های این کشور رونمایی کرد که این مراکز ۲۰ برابر آن(۳۰ میلیارد یورو) به دولت بدهکارند.

پزشکان فرانسوی در بیانیه‌ای خود تاکید کردند که بیمارستان در حال مرگ است و خانم وزیر فقط مراقبت‌های تسکینی انجام می‌دهد.

امضا کنندگان این بیانیه گفته‌اند در صورتی که تعداد امضاها به یک هزار نفر  برسد، نامه‌ای به «اگنس بوزن» وزیر بهداشت خواهند نوشت و از او خواهند خواست یا با مجموعه بیمارستان‌های عمومی (سی.ای.اچ) مذاکره کند و یا این که به آنها بپیوندد.

سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۰ فرانسه را دارای بهترین نظام پزشکی در میان ۱۹۱ کشور رده‌بندی کرد. اما «موسسه استاندارد و ارزیابی» در سال ۲۰۱۷ نظام پزشکی فرانسه را در رده پانزدهم دنیا قرار داد.

اعتراضات جامعه پزشکی دولت فرانسه را نگران کرده است. دولت نگران است که کارمندان بخش بهداشت هم به دیگر گروه‌های ناراضی در اعتصاب‌های جاری در این کشور ملحق شوند.

بیانیه پزشکان فرانسوی یک ماه پس از آخرین اعتصاب گسترده آنها صادر شده است؛ پزشکان و کارمندان بیمارستان‌های دولتی فرانسه ۲۴ آبان/ ۱۵نوامبر در اعتراض به کاهش بودجه بهداشتی دست به اعتصاب زدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: