کد خبر: ۲۴۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 15
به عنوان یک پزشک به همکارانم این پیام را می دهم که جای واقعی ما در قلب مردم است ، به این جایگاه اهمیت داده و آن را حفظ کنیم. مردم پزشکان را دوست دارند، سعی کنیم لایق این دوست داشتن باشیم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جامعه جراحان ایران گفت: امروزه اقدامات درمانی بزرگی در کشور انجام می‌شود و در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج فاضل با بیان اینکه از زمان انقلاب تا امروز شاهدی بودم بر سیر پیشرفت های پزشکی کشور که نقطه آغاز آن اوایل انقلاب بود، افزود: یادم می آید مشکلاتی که در آن زمان داشتیم در درجه اول نیروی انسانی بود. حدود پنج هزار پزشک بیگانه در نقاط مختلف کشور خدمت می کردند و از نظر زبان و تماس با بیماران و همچنین به لحاظ فرهنگی مشکلات فراوان بود.

وی ادامه داد: تقریبا برای هر کاری بیماران مجبور بودند به خارج از کشور بروند، بویژه برای انجام اقدامات درمانی جدید در حوزه پزشکی و مثلا برای انجام عمل بای پس قلب باید روانه انگلستان، اروپا یا آمریکا می شدند و بقیه اعمال جراحی هم که به جای خود.

فاضل با بیان اینکه هزینه های مادی و روانی و اخلاقی این مساله بسیار زیاد و گران بود و بیماران مجبور به تحمل آن بودند، افزود:‌ همتی در قسمت آموزش پزشکی به کار رفت و سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه انجام شد و در همه رشته ها به سرعت پیشرفت کردیم و عمل بای پس قلب، پیوند کلیه و کبد و سایر اعضا در کشور با کمترین هزینه انجام می شد.

فاضل با اشاره به سری اول انجام پیوندها در کشور و اینکه حدود ۵۰۰ پیوند کلیه را گزارش کردم، خاطرنشان کرد: برای ۵۰۰ پیوند کلیه، چکی به مبلغ یک میلیون تومان برای بنده فرستادند که آن را به دولت برای هزینه جبهه ها تقدیم کردم.

رئیس جامعه جراحان ایران با تاکید بر اینکه با هزینه های کم، کارهای بزرگ درمانی در کشور انجام شد و کار به جایی رسید که امروز در مقایسه با ۴۰ سال گذشته هیچ بیماری مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود، گفت: این یک نوع خودکفایی است که در کمتر زمینه ای به آن رسیده ایم و بسیار افتخار آمیز است و خوشحالم که جزء ناچیزی از این تغییرات بودم.

وی اظهار کرد: به عنوان یک پزشک به همکارانم این پیام را می دهم که جای واقعی ما در قلب مردم است ، به این جایگاه اهمیت داده و آن را حفظ کنیم. مردم پزشکان را دوست دارند، سعی کنیم لایق این دوست داشتن باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: