کد خبر: ۲۴۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 14
حدود ۳۰ درصد از مردم پایتخت فاقد بیمه هستند و استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و استان خوزستان در رتبه‌های دوم و چهارم قرار دارند
شفا آنلاین>سلامت>معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشترین افراد فاقد بیمه در استان تهران زندگی می‌کنند، گفت: حدود ۳۰ درصد از مردم پایتخت فاقد بیمه هستند و استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و استان خوزستان در رتبه‌های دوم و چهارم قرار دارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش با اشاره به اینکه همه اهداف نظام سلامت تعیین شده از سوی بهداشت جهانی و سازمان ملل در پوشش همگانی خدمات درمانی در حوزه بیمه خلاصه می‌شود، گفت: اگر کشوری بدون نظر گرفتن هر گونه تبعیضی بخواهد نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدامات کند باید در پنج سطح ارتقای سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی و زندگی قبل از مرگ خدماتی را به مردم ارایه دهد و از سختی‌های مالی مردم جلوگیری کند. در این صورت است که میزان رشد کشورها در حوزه سلامت سنجیده می شود.

وی ادامه داد: افزایش پوشش خدمات در هر کشوری می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های مالی برای مردم شود. طبق مطالعات انجام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی خدماتی که در کشور ایران ارایه می‌شود از سطح متوسط بالاتر است و این خدمات تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت اما نباید از این نکته غافل شد که در میزان کاتاسترف جزو بدترین کشورها در دنیا هستیم و براساس این مطالعه تا پنج  سال آینده هیچ بهبودی در این اوضاع نخواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت افزود: بنا به پروژه ۲۰۵۰ هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی در سطح کشور افتتاح می شود که تا ۲۰ هفته آینده به ۱۰۰۰ پروژه خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: برخلاف تصور موجود که بیمه سلامت بیشتر بیمه کارکنان دولت است، این بیمه بیشتر فقرا را پوشش می‌دهد و در شرایط کنونی کشور که فقر حتی مردم را در تامین غذا دچار مشکل کرده است باید نسبت به نوع بیمه و پوشش خدمات اهتمام بیشتری بورزیم.

حریرچی در این زمینه با بیان اینکه در سال ۹۵  حدود ۹۱ درصد مردم بیمه شده بودند،اظهار کرد: از این میزان ۹۴ درصد را فقرا و ۹۹/۵ درصد را افراد ثروتمند تشکیل می‌دادند. در این میان بدترین حالت متوجه افراد قشر متوسط در کشور بود که تنها ۸۸/۱ درصد بیمه شده بودند. این نشان می‌دهد که پیام ما به قشر متوسط به‌درستی منتقل نشده است.

وی در خصوص رده سنی افراد فاقد بیمه گفت: ۵۴ درصد افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال فاقد بیمه هستند که این نشان می دهد افراد با تصور اینکه همیشه سالم هستند نسبت به بیمه شدن در این سن کوتاهی می کنند در حالی که بروز برخی از بیماری‌ها مانند سکته‌های قلبی و مغزی در این سن اتفاق می افتد.
حریرچی در خاتمه مهم‌ترین اقدام وزارت بهداشت را در زمینه بیمه‌ای افزایش پوشش خدمات ذکر و اظهارکرد: علاوه بر آن مهم ترین اولویت ما حفاظت مالی از مردم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: