کد خبر: ۲۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 14
ورزش می‌تواند به تعادل هورمون‌ها، کاهش وزن جنین، کنترل دیابت و کنترل فشار خون کمک کند و به مادران باردار توصیه می‌شود که ورزش را در این دوران جدی بگیرند
شفا آنلاین>سلامت>عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا با طرح این سوال که آیا ورزش می‌تواند شرایط بهتری را برای زایمان طبیعی به وجود آورد؟ گفت: البته، یکی از نقش‌های خیلی مهم ورزش، فراهم آوردن شرایط بهتر برای زایمان طبیعی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر زهره داودی مقدم روز شنبه افزود: تقویت عضلات از جمله کف لگنی و تقویت عضلات شکم از جمله مزیت‌های ورزش برای مادران باردار است که این موارد، شرایط را برای زایمان طبیعی فراهم می‌کند.

وی، جلوگیری از افتادگی بی مورد شکم را از دیگر مزیت‌های ورزش در دوران بارداری اعلام کرد و گفت: عضلات تقویت شده به وسیله ورزش، مادران را برای انجام زایمان آسان تر، کمک می‌کنند.

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در پاسخ به این سوال که آیا ورزش مادران بر روی سلامت جنین هم تاثیر دارد؟، گفت: به طور حتم، ورزش مادران بر سلامت جنین هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه مادر و جنین ارتباط خونی و هورمونی با هم دارند، گفت:  ورزش قطعا برروی سلامت جنین اثر دارد و سبب خونرسانی بهتر و افزایش کیفیت هورمونی جنین می‌شود.

داودی مقدم به مزیت‌های ورزش در دوران بارداری اشاره کرد و بیان داشت: ورزش می‌تواند به تعادل هورمون‌ها، کاهش وزن جنین، کنترل دیابت و کنترل فشار خون کمک کند و به مادران باردار توصیه می‌شود که ورزش را در این دوران جدی بگیرند.

وی ادامه داد: ورزش‌هایی مانند شنا، پیاده‌روی، دویدن بسیار آهسته، استفاده از دوچرخه ثابت و ورزش‌های آبی با شدت‌های کم که هم سبب شادابی می‌شود و هم تقویت کننده عضلات مادران هستند، بهتر است انجام شود و بنا به تشخیص پزشکان، برخی ورزش‌ها در این دوران به مادران باردار توصیه نمی‌شوند.

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به زمان ورزش در ایام بارداری اشاره کرد و افزود: مادران باردار حداکثر ۴ روز در هفته و هر بار حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه می‌ توانند ورزش کنند.

عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر به مادران باردار توصیه کرد در هنگام ورزش از آب کافی استفاده کنند و در هوای خیلی گرم یا با شکم پر و خالی ورزش نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: