کد خبر: ۲۴۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 14
بی‌خوابی با تاثیر جدی بر سلامت فرد همراه است. اکنون، مطالعه انجام گرفته روی زنان ۵۰ ساله و بالاتر نشان می‌دهد برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به بروز این اختلال خواب کمک کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان در یک بررسی جدید به چگونگی تاثیر رژیم غذایی بر مشکل بی‌خوابی پرداختند.

به گزارش شفا آنلاین، بی‌خوابی با تاثیر جدی بر سلامت فرد همراه است. اکنون، مطالعه انجام گرفته روی زنان ۵۰ ساله و بالاتر نشان می‌دهد برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به بروز این اختلال خواب کمک کند.

یافته‌های مطالعه جدید حاکی از آن است که کربوهیدرات‌های تصفیه شده ممکن است در بروز بی‌خوابی در زنان مسن نقش داشته باشد.

بسیاری از مردم جهان با مشکل بی‌خوابی درگیر هستند. طبق اعلام انجمن ملی خواب در آمریکا بیش از ۴۰ درصد مردم این کشور هر سال با علائم بی‌خوابی مواجه هستند. به گفته محققان، وقفه در خواب یا خواب ناکافی می‌تواند در بروز بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و افسردگی موثر باشد.

محققان آمریکایی در بررسی روی روش‌های پیشگیری و درمان بی‌خوابی و دیگر اختلالات خواب به تاثیر رژیم غذایی پی برده و دریافتند: رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند با افزایش خطر بی‌خوابی مرتبط باشد. این ارتباط در میان زنان ۵۰ سال و بالاتر بیشتر بوده‌ است.

محققان با تاکید بر اینکه بی‌خوابی اغلب با رفتار درمانی شناختی یا مصرف دارو قابل درمان است، اظهار داشتند: این روش‌ها می‌تواند گران و با عوارض جانبی همراه باشد. هرچند با شناسایی فاکتورهایی که به بی‌خوابی منجر می‌شود، می‌توان میزان هزینه‌های درمان و عوارض جانبی ناشی از روش‌های درمانی را کاهش داد.

محققان به بررسی روی ۵۳ هزار و ۶۹ زن ۵۰ تا ۷۹ که اطلاعات‌شان در فاصله سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ به ثبت رسیده بود، پرداختند. همچنین به منظور فهم ارتباط بین نوع مواد غذایی مصرفی و خطر ابتلا به بی‌خوابی محققان به بررسی هرگونه ارتباط بین رژیم‌های غذایی و اختلال در خواب پرداختند.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند: بین افزایش خطر بی‌خوابی و رژیم‌های غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده ارتباط وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: