کد خبر: ۲۴۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 09
متأسفانه ۳۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم، اما به جای به کارگیری این نیرو‌ها در بخش‌های مختلف به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، گروه‌های دیگر با گذراندن دوره‌های ۳ ماهه در این حوزه مشغول فعالیت می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>شریفی‌مقدم گفت: به کارگیری افراد غیرمتخصص در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستاری ایران، با اشاره به به کارگیری گروه‌های دیگر جامعه پزشکی در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اظهار کرد: متأسفانه اخباری مبنی بر به کارگیری سایر گروه‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به گوش می‌رسد درحالی که این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است و به کارگیری افراد غیرمتخصص به جای پرستارانی که آموزش‌های تخصصی را دیده‌اند باعث به خطر افتادن سلامت نوزادان بستری در این بخش می‌شود.

دبیرکل خانه پرستاری ایران ادامه داد: متأسفانه ۳۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم، اما به جای به کارگیری این نیرو‌ها در بخش‌های مختلف به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، گروه‌های دیگر با گذراندن دوره‌های ۳ ماهه در این حوزه مشغول فعالیت می‌شوند.

شریفی مقدم بیان کرد: سالانه ۱۰ هزار پرستار از ۲۰۰ دانشکده پرستاری فارغ‌التحصیل می‌شوند که با وجود بیکاری پرستاران برخی‌ها در گذشته به صورت کاملا چراغ خاموش تعداد دانشکده‌های پرستاری را ۳ برابر و میزان پذیرش را ۲ برابر کرده‌اند و این به این معناست که طی ۴ سال گذشته در حدود ۴۸ هزار پرستار فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران با بیان اینکه بر اساس گفته‌ها قرار است امسال ۴ هزار پرستار جذب شوند، گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ هیچ پرستاری جذب نشده است و تنها در سال ۹۵ حدود ۴ هزار نفر جذب شده‌اند.

۳۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم

شریفی مقدم ادامه داد: اگر به طور کلی در حدود ۲۰ هزار نفر از پرستاران جذب مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی شده باشند، طی ۴ سال اخیر در حدود ۳۰ هزار پرستار بیکار در کشور داریم که با وجود بیکاری این افراد از سایر گروه‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده می‌شود.

او با اشاره به تعیین بودجه کشور در سال ۹۹، تاکید کرد: برای تعرفه پرستاری ۳ قانون در کشور وجود دارد که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، قانون بهره‌وری ارتقاء شغلی پرستاران و قانون ششم توسعه از جمله قوانین مربوط به تعرفه پرستاری است، اما این گروه هیچ تعرفه‌ای ندارند و تعرفه‌شان به اسم پزشکان تمام می‌شود.

دبیرکل خانه پرستاری ایران اضافه کرد: پرستاران خدماتی مانند دیالیز و پانسمان بیماران را انجام می‌دهند، اگر تعرفه این کار‌ها مناسب نیست، چرا برای پزشکان اجرا می‌شود؟yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: