کد خبر: ۲۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 09
محققان به این نتیجه رسیدند که نفس کشیدن شیوه ای پویا برای تنظیم روند اکسیژن رسانی به مغز است و بهترین راه افزایش فرآیند نفس کشیدن، ورزش است
شفاآنلاین>سلامت>به گفته محققان، تنها راه رسیدن اکسیژن بیشتر به مغز، رساندن خون بیشتر به مغز از طریق افزایش جریان خون است.

به گزارش شفاآنلاین، محققان دریافتند در زمان ورزش خون<Blood> می تواند اکسیژن بیشتری به مغز برساند چراکه افزایش تنفس، اکسیژن بیشتری را در هموگلوبین جای می دهد.

«پاتریک درو»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ایالتی علوم اعصاب پنسیلوانیا، در این باره می گوید: «باور عمومی این است که خون پستانداران همواره اشباع از اکسیژن است.»

وی در ادامه می افزاید: «ما می دانیم که در زمان انجام مهارت های شناختی، الگوی تنفسی افراد تغییر می کند. در مغز، افزایش فعالیت عصبی معمولا با افزایش جریان خون همراه است.»

به گفته محققان، «ما پیش بینی می کردیم که اکسیژن رسانی به مغز به فعالیت عصبی و جریان خون بستگی دارد. ما انتظار داشتیم که اکسیژن رسانی به مغز در صورت کاهش جریان خون، در قشر جلویی مغز اُفت کند.»

محققان مشاهده کردند این اتفاق افتاد، اما نفس کشیدن عامل افزایش اکسیژن رسانی به مغز بود. از اینرو محققان به این نتیجه رسیدند که نفس کشیدن شیوه ای پویا برای تنظیم روند اکسیژن رسانی به مغز است و بهترین راه افزایش فرآیند نفس کشیدن، ورزش است. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: