کد خبر: ۲۴۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 05
هنگام شیوع این بیماری ۹۵ درصد از افراد دارای علائم خفیف آنفلوانزا و سرماخوردگی بوده و این افراد به دلیل اینکه در میان مردم تردد دارند می‌توانند عامل انتقال بیماری آنفلوانزا به سایرین باشند
شفاآنلاین>سلامت>عرفانی گفت: ۹۵ درصد از افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا دارای علائم خفیف بوده و تنها ۵ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

به گزارش شفاآنلاین،حسین عرفانی رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اظهار کرد: در تمام دنیا و حتی کشورمان بیماری آنفلوانزا به دو گونه با علائم خفیف و شدید بروز و شیوع پیدا می‌کند که معمولا ۹۵ درصد از افراد مبتلا به عارضه آنفلوانزا دارای علائم خفیف بوده و تنها ۵ درصد نیازمند بستری در بیمارستان هستند.

او دامه داد: هنگام شیوع این بیماری ۹۵ درصد از افراد دارای علائم خفیف آنفلوانزا و سرماخوردگی بوده و این افراد به دلیل اینکه در میان مردم تردد دارند می‌توانند عامل انتقال بیماری آنفلوانزا به سایرین باشند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد: اگر افراد نکات بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند و از مصرف خودسرانه هرگونه آنتی بیوتیک یا دارویی بپرهیزند هیچ مشکلی در جامعه ایجاد نمی‌شود و ویروس آنفلوانزا به سایر افراد منتقل نخواهد شد.

دوره بیماری آنفلوانزا یک هفته است

عرفانی بیان کرد: طول دوره بیماری آنفلوانزا در نهایت یک هفته است و اگر افراد نسبت به بهداشت فردی خود احساس مسئولیت بیشتری کنند این بیماری از بین خواهد رفت.

او گفت: از نظر منطق موج آنفلوانزا طی چند هفته آینده فروکش می‌کند. افراد باید دست و صورت خود را به طور دقیقی با آب و صابون شست و شو دهند.

رئیس اداره بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: افراد سالم نیازی به زدن ماسک ندارند و فقط پرستاران یا پزشکان که در مواجهه با بیمار هستند باید ماسک مدیکال از نوع L۹۵ را استفاده کنند.

عرفانی یادآوری کرد: در ۹۵ درصد از موارد بیماری آنفلوانزا قابل پیش‌بینی است و تنها ۵ درصد جهش و رفتار‌های مختلف را از خود نشان می‌دهد که این مسئله باعث غیرقابل پیش‌بینی بودن عارضه آنفلوانزا در افراد می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: