کد خبر: ۲۴۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 30
برای مقابله با آلودگی هوا، بیشتر کلم بروکلی بخورید. نوشیدن آبِ این نوع کلم باعث کاهش التهاب بینی ناشی از دود می‌شود. ویتامین‌های گروه B موجود در کلم بروکلی نیز از قلب در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>آمار نشان می‌دهد آلودگی هوا مسئول مرگ سالانه حدود هفت میلیون نفر در سراسر جهان است و اگرچه نمی‌توان تنفس را متوقف کرد اما برخی انتخاب‌های غذایی، اثرات سمی آلودگی هوا بر بدن را خنثی می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، روزنامه دیلی‌میل در مطلبی در این باره آورده است: افزایش خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها، زوال عقل، نابینایی، بیماری‌های قلبی، دیابت، آسم، برونشیت و برخی اختلالات روانی در اثر قرارگیری در معرض آلودگی هوا ثابت شده است. 

در عین حال این نکته ثابت شده که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ به بهبود عملکرد ریه‌ها در برابر آلودگی هوا کمک می‌کند. روغن زیتون، ماهی و روغن ماهی، آووکادو، گردو، دانه‌های چیا و بذر کتان سرشار از این نوع چربی‌ها به علاوه ویتامین E هستند. این نوع ویتامین نیز التهاب را از بدن دور می‌کند.

در این مطلب آمده است: برای مقابله با آلودگی هوا، بیشتر کلم بروکلی بخورید. نوشیدن آبِ این نوع کلم باعث کاهش التهاب بینی ناشی از دود می‌شود. ویتامین‌های گروه B موجود در کلم بروکلی نیز از قلب در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند.

ذرات سمی موجود در هوا، باعث افزایش تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این مولکول‌های ناپایدار باعث التهاب در بدن شده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهند. گریپ‌فروت اما سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و با خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد، از سلول‌ها در برابر آلاینده‌های مضر محافظت می‌کند.

ویتامین C را فراموش نکنید. غذاهای سرشار از این ویتامین مانند پرتقال، سیب، فلفل دلمه‌ای، گل کلم و جوانه بروکسل، التهاب‌های ناشی از آلودگی هوا را در بدن خنثی می‌کنند و مصرف آنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

در آخر، بتاکاروتن‌های موجود در مواد غذایی قرمز و نارنجی و سبزیجات برگ‌دار در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ویتامین نه تنها خاصیت ضدالتهابی دارد بلکه باعث بهبود سلامت چشم‌ها شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: