کد خبر: ۲۴۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 28
معمولا عسل را نباید با معده خالی مصرف کرد. برخی اوقات عسل همراه یا بدون موم است، معمولا عسل بدون موم برای التیام زخم‌ها بیشتر استفاده می‌شود و خانواده‌ها باید دقت کنند در رژیم غذایی کودکان زیر یک سال خود عسل را حذف کنند
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی با اشاره به خواص عسل راه‌های تشخیص عسل اصل و تقلبی را معرفی کرد.

به گزارش شفاآنلاین، جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی،درباره فواید عسل بر سلامت بدن اظهار کرد: یکی از مقوی‌ترین و دارویی‌ترین مواد غذایی عسل است، زیرا عسل یکی از طبیعی‌ترین مواد قندی بوده که شکر مورد نیاز داخل آن کاملا طبیعی است و هنگام خوردن جذب آن بسیار دیر صورت می‌گیرد.

او در ادامه افزود: معمولا عسلی که حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد طبیعی باشد قابل قبول‌ است، رنگ و بوی عسل باید شکل طبیعی داشته باشد و نه تیره و نه روشن باشد، عسلی که کاملا کش بیاید طبیعی خواهد بود.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف این ماده غذایی برای تمام افراد توصیه می‌شود و می‌توان آن را در یک واحد آب حل و روزانه مصرف کرد.وجود این نوع ماده  در برنامه غذایی افراد دیابتی محدودیتی ندارد، اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کرد، افراد سردمزاج هم ممکن است نسبت به عسل واکنش نشان دهند پس بهتر است کم و در صورت نیاز عسل را مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف عسل
او تصریح کرد: معمولا عسل را نباید با معده خالی مصرف کرد. برخی اوقات عسل همراه یا بدون موم است، معمولا عسل بدون موم برای التیام زخم‌ها بیشتر استفاده می‌شود و خانواده‌ها باید دقت کنند در رژیم غذایی کودکان  زیر یک سال خود  عسل را حذف کنند.

 خواص عسل در درمان سرفه
غفارزاده گفت: عسل می تواند یک متوقف کننده خوب و موثر برای سرفه باشد. عسل می تواند سرفه های شبانگاهی را کاهش دهد و خواب کودکان را بهبود بخشد، البته قبل از دادن عسل به کودکان خود با پزشک خود مشورت کنید، باید توجه داشت که مخلوط آبلیموی گرم با عسل می تواند  در درمان عسل مفید باشد همچنین حالت احتقان در گلو را از بین می برد و مانع کم آبی می شود، استفاده از عسل همچنین می تواند سرما خوردگی را تا دو روز کاهش دهد.

التیام زخم ها با عسل 
او یادآور شد:   استفاده زودهنگام از عسل می تواند ریسک زخم شدن و تغییر شکل آن را کاهش دهد، در مورد سوختگی های کوچک می توانید ابتدا بلافاصله با ریختن آب و کاهش دمای آن، مقداری عسل بر روی قسمت آسیب دیده بریزید، عسل همچنین می تواند به درمان زخم معده و زخم های مزمن کمک کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: