کد خبر: ۲۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 27
خواص اسفناج براي پيشگيري از پوکي‌استخوان شناخته شده است و آن‌هم به‌خاطر وجود کلسيم و ويتامين D. ضمنا ثابت شده ويتامين K موجود در اين سبزي يک اثر حفاظتي براي جلوگيري از شکستگي لگن دارد
شفاآنلاین>سلامت>بدن ما به غذاهاي مختلف، بسته به ژنتيک و ديگر عوامل سلامت، پاسخ‌هاي متفاوت مي‌دهد.پيداکردن رژيم غذايي زمانبر است و نياز به آزمايش دارد، اما به‌جاي نگراني در مورد غذاهاي خاص و يا مواد مغذي، مي‌توانيد بيشتر روي الگوي غذا خوردن خود تمرکز کنيد.

به گزارش شفاآنلاین، در ادامه بهترين گزينه‌هاي غذايي که تمام زنان سالم بايد به رژيم غذايي‌شان اضافه کنند، معرفي شده است:

اسفناج

خواص اسفناج براي پيشگيري از پوکي‌استخوان شناخته شده است و آن‌هم به‌خاطر وجود کلسيم و ويتامين D. ضمنا ثابت شده ويتامين K موجود در اين سبزي يک اثر حفاظتي براي جلوگيري از شکستگي لگن دارد.

ميگو

يک عدد ميگوي متوسط حاوي 7 کالري است و يک منبع غني از آنتي‌اکسيداني به‌نام آستاکسانتين محسوب مي‌شود. مصرف ميگو پيشگيري کننده از آلزايمر، پارکينسون، کلسترول بالا، و بيماري‌هاي قلبي است.

غلات سبوس دار

غلات سبوس‌دار حاوي فيبرهاي محلول و نامحلول ارزشمندي هستند که منجر به پيشگيري از پرخوري شده و سطح کلسترول را بهبود مي‌بخشند. ضمنا مصرف غلات سبوس‌دار منجر به افزايش متابوليسم و کاهش قند خون<Blood sugar> مي‌شود.

لوبيا

يکي از خواص شگفت‌انگيز لوبيا مبارزه با سرطان است.مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان داده مصرف لوبيا براي چند بار در هفته، خطر ابتلا به سرطان سينه را تا 34 درصد در زنان کاهش مي‌دهد. لوبيا سرشار از مواد شيميايي گياهي تحت عنوان فيتواسترول و مقادير زيادي فيبر است.

ماست کم چرب

طبق بررسي محققان زناني که به اندازه کافي لبنيات مصرف نمي‌کنند، با افزايش سن و با کاهش شديد استروژن، تحت خطر ابتلا به پوکي‌استخوان هستند. مصرف منظم ماست کم چرب در تمام وعده‌هاي غذايي علاوه بر اينکه سيستم گوارشي زنان را سالم نگه مي‌دارد، منبع مفيدي براي تامين ميزان کلسيم روزانه است.

گوجه‌فرنگي

زنان مي‌توانند با مصرف تنها يک فنجان گوجه‌فرنگي خرد شده در روز، نيمي از ميزان نياز روزانه به ويتامين A را برطرف کنند. اين ويتامين براي حفظ وزن درمحدوده سالم، کنترل آکنه، جلوگيري از بروز چين و چروک پوست، و... ضروري است. در ضمن گوجه‌فرنگي سرشار از آنتي‌اکسيدان‌ براي افزايش سيستم ايمني بدن، محافظت از چشم در برابر آسيب‌هاي نور خورشيد، محافظت در برابر سرطان سينه و بيماري‌هاي قلبي است.

زغال اخته

تمام انواع توت‌ها سرشار از آنتي‌اکسيدان‌ براي مبارزه با مشکلات پوستي، حفظ سلامت مغز، و... هستند ضمن اينکه مواد مغذي به‌نام آنتوسيانين‌ها موجود در توت‌ها منجر به پيشگيري از سرطان مي‌شود.

بذرکتان

بذرکتان غني از ترکيبات استروژن تحت عنوان ليگنان است که يک سلاح بالقوه براي مبارزه با سرطان سينه محسوب مي‌شود. حتي ثابت شده که افزودن دانه کتان به رژيم غذايي زنان مبتلا به سرطان، به‌طور چشمگيري منجر به کاهش سرعت رشد تومور مي‌شود.آرمان ملی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: