کد خبر: ۲۴۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 26
رییس انستیتو پاستور ایران از الحاق این انستیتو به شبکه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شبکه بین‌المللی انستیتو پاستور خبر داد
شفا آنلاین>سلامت>دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران از الحاق این انستیتو به شبکه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شبکه بین‌المللی انستیتو پاستور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، وی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های فراوان طی یک سال گذشته، در اجلاس روسای عضو شبکه بین‌المللی انستیتو پاستور که در هفته آخر آبان ماه در شهر یائونده ( Yaounde ) پایتخت کامرون برگزار شد، مجمع عمومی این شبکه با درخواست ایران برای خروج از شبکه منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا و پیوستن به شبکه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه رای مثبت داد.

شبکه منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا شامل کشورهای ایران، مراکش، الجزایر و تونس بوده و شبکه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه متشکل از کشورهای چین، کره جنوبی، هنگ کنگ، ویتنام، کامبوج، کالدونیا و لائوس است.

وی ادامه داد: از این به بعد انستیتو پاستور ایران این فرصت را خواهد داشت که با شبکه‌ای قوی و منسجم‌تر، فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی مشترک خود را پیش ببرد.

بیگلری افزود: دو اولویت شبکه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه که در این اجلاس تصویب شده شامل حوزه‌های مقاومت میکروبی و پزشکی محاسباتی و بیوانفورماتیک می‌باشد که انستیتو پاستور ایران نیز به طور خاص برنامه‌های مشترک خود در منطقه جدید را در این دو حوزه دنبال خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: