کد خبر: ۲۴۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 26
در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای بهداشتی درمانی در مراکز و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه و برای چهارمین سال پیاپی هیچ موردی از وبای بومی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشاهده نشد
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن اعلام خبر ریشه‌کنی وبای بومی، گفت: سال ۹۸ چهارمین سال بدون وبای بومی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه است.

به گزارش شفاآنلاین، بیژن مقیمی، اظهار کرد: بیماری<Sickness> وبا ازجمله بیماری‌های منتقله از راه‌آب و مواد غذایی است.

وی با اشاره به اینکه به رغم تمام پیشرفت‌ها در حوزه بهداشت، هر ساله تعدادی مورد بیماری وبا در کشور بروز می‌کند، گفت: در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای بهداشتی درمانی در مراکز و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه و برای چهارمین سال پیاپی هیچ موردی از وبای بومی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشاهده نشد.

مقیمی افزود: یکی از اقدامات مهم در نظام مراقبت بیماری وبا، انجام نمونه‌برداری از بیماران مبتلابه اسهال حاد آبکی باهدف کشف و درمان به‌موقع بیماران است.

کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اقدامات انجام‌شده درباره کنترل وبا در کشور ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۳۱۰۰ نمونه سواب رکتال و در مجموع ۴ سال گذشته بالغ‌ بر ۲۵۰۰۰ نمونه از این بیماران اخذ و مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: برگزاری نشست‌های هماهنگی درون و برون بخش و جلسات و کارگاه‌های آموزشی گام مهم دیگری درراستای ریشه‌کنی این بیماری بود.

کارشناس بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی دانشگاه با اشاره به این مهم که آموزش بهداشت رکن اصلی در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها محسوب می‌شود، گفت: در همین مدت تعداد ۲۸۰۰۰ نفر در طی ۳۷۰ ساعت مورد آموزش و بالغ‌ بر ۵۳۰۰ مستند آموزشی تهیه و بین گروه‌های هدف توزیع شد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: