کد خبر: ۲۴۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 26
پوشش همگانی سلامت، مردم محوری و مشارکت مردم در سلامت و توانمندسازی؛ همه و همه با این هدف است که مشارکت آحاد مردم را در تامین سلامت خودشان و ارتقای شاخص‌های سلامت جلب کند
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت که از سال‌های آینده با در تمام کشور اجرا می شود، ۲۲ میلیون سفیر را پرورش داده و تربیت خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا رییسی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح ملی هرخانه یک پایگاه سلامت که در اولین سال اجرا در محمدیه، کاشان و سمنان عملیاتی می شود،افزود: سالهاست که سازمان جهانی بهداشت با مساله بزرگی مواجه شده که آن هم تغییر الگوی رفتاری بیماری ها است که بیشتر به سمت بیماری های غیر واگیر و نوپدید گرایش یافته و کنترل آن قدری دشوارتر شده است.

وی اضافه کرد: دیگر وزارت بهداشت کشورها نخواهند توانست همه بیماری ها<diseases> را کنترل کنند و دو سوم این مهم نیازمند مشارکت مردم و سازمان‌های دیگر است.

رییسی ادامه داد: پوشش همگانی سلامت، مردم محوری و مشارکت مردم در سلامت و توانمندسازی؛ همه و همه با این هدف است که مشارکت آحاد مردم را در تامین سلامت خودشان و ارتقای شاخص‌های سلامت جلب کند.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا ارتقای سواد سلامت مقوله بسیار مهمی است، گفت: طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت ایده ای هوشمندانه از سوی وزیر بهداشت بوده و امروز یک مقطع تاریخی در نظام بهداشت و درمان است که سالهای بعد اثرات آن به صورت عینی تر عیان خواهد شد.

وی، کم هزینه بودن، قابلیت پوشش بالای جمعیت را از جمله ویژگی‌های مثبت این طرح عنوان کرد و ادامه داد: همه توصیه ها و برنامه ریزی های دنیا در اقتصاد سلامت برای آن است که هرم وارونه بهداشت و درمان را که غالبا در درمان هزینه می‌شود، به سمت پیشگیری ببرد چون هر یک واحد سرمایه گذاری در پیشگیری و بهداشت، ۱۴ واحد در بخش درمان است.

وی با اشاره به یکی دیگر از طرح های پیشگیرانه وزارت بهداشت گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که بهار امسال اجرا شد فشار خون ۳۱ میلیون نفر در ایران کنترل و ۲ میلیون بیمار جدید مبتلا به فشار خون شناسایی و درمان آنها مورد پیگیری قرار گرفت .

رییسی با اشاره به درخواست چندین دانشگاه علوم پزشکی دیگر برای اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت افزود: اسفندماه امسال نتیجه طرح و نقایص آن برطرف و از سال‌های آینده در همه نقاط کشور اجرایی خواهد شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: