کد خبر: ۲۴۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 24
تعداد پرستار به تخت کمتر از استاندارد است به گونه‌ای که نسبت تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 1.8 است و باید به استاندارد 2.6 دهم برسیم
شفا آنلاین>سلامت>عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، گفت: جذب ۵ هزار پرستار به هیچ وجه کافی نیست و نیاز است وزیر بهداشت به وعده خود در مورد استخدام ۱۶ هزار پرستار عمل کند.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی  ، عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری در مورد اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه به زودی 5 هزار پرستار استخدام می‌شود، گفت: قرار بود 10 هزار پرسنل برای سیستم درمانی کشور جذب شود که 8 هزار از این تعداد پرستار باشد اما متاسفانه مانند همیشه حق پرستاران نادیده گرفته شد؛ جذب 5 هزار پرستار به هیچ وجه کافی نیست و به دلیل وضعیت نگران کننده پرستاران باید سریع‌تر جذب نیرو انجام شود و طبق محاسبات گذشته به تعداد پرستار بیشتری نیاز داریم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری افزود: البته وزیر به ما قول جذب 16 هزار پرستار در سال 98 را داد اما متاسفانه هنوز نیرویی جذب نشده و منتظر عملی شدن وعده آقای نمکی هستیم.

وی با انتقاد از اینکه وضعیت بیمارستان‌ها و پرستاران به شدت نگران‌کننده است، افزود: تعداد پرستار به تخت کمتر از استاندارد است به گونه‌ای که نسبت تخت‌های بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 1.8 است و باید به استاندارد 2.6 دهم برسیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم ادامه داد: نیاز است وزیر بهداشت که مسئولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد به سلامت پرستاران هم توجه داشته باشد زیرا سلامت این قشر در پی اضافه‌کاری اجباری به دلیل کمبود نیرو در معرض تهدید است و وظیفه شرعی و قانونی وزیر است که چاره‌اندیشی کند.

عابدی یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی هیات امنایی هستند و باید با استفاده از درآمدهای دانشگاه نسبت به جذب کادر پرستاری اقدام کنند تا فشار کاری پرستاری کاهش یابد و حتی اگر نمی‌توانند جذب نیروی رسمی داشته باشند به صورت ساعتی، شرکتی و قراردادی جذب نیرو کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بیمارستانی با اضافه کاری اجباری و پدیده همراه بیمار مواجه هستیم کمبود شدید پرستار وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: