کد خبر: ۲۴۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 22
مشکل اصلی این است که ارتباطی الکترونیکی میان این پرونده با تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه‌ها اعم از داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات در سطوح مختلف هنوز ایجاد نشده است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، عدم برقراری ارتباط الکترونیکی میان پرونده الکترونیک سلامت با داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات در سطوح مختلف را علت اصلی تاخیر در اجرای پرونده الکترونیک دانست.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نعیم امینی‌فرد با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت برای 81 میلیون نفر ایرانی تشکیل شده است، گفت: اطلاعات برخط در سامانه های وزارت بهداشت وجود دارد اما تعدادی از سامانه‌ها فعال نیست البته فعال نبودن به این معنا نیست که افراد پرونده‌ای ندارند بلکه بر اساس مراجعات در پایش های مختلف تکمیل خواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد علت تاخیر در اجرای پرونده الکترونیک سلامت، افزود: مشکل اصلی این است که ارتباطی الکترونیکی میان این پرونده با تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه‌ها  اعم از داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات در سطوح مختلف هنوز ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: بنابراین تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود خدمات در ارتباط با پرونده الکترونیک سلامت منحصر به بخش دولتی خواهد بود البته در برخی مراکز ارتباط تا سطح 3 هم هنوز متصل نشده است.

امینی فرد با تاکید بر اینکه باید پیوند مناسب میان دفترچه الکترونیک و پرونده سلامت الکترونیک به وجود آید، گفت: پرونده الکترونیک سلامت پیچیدگی های فنی مربوط به خود را دارد و باید میان پرونده الکترونیک سلامت و مراکز طرف قرارداد بیمه ها پیوستگی مناسب ایجاد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: