کد خبر: ۲۴۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 22
شربت بهارنارنج را با عرق بیدمشک مخلوط کنید و شبی یک فنجان میلی کنید. این دمنوش برای درمان عرق‌ریزی بدن که از ضعف باشد مفید است، دمنوش بهارنارنج را با نصف سنبل طیب مخلوط کنید و در یک لیوان آب برای اختلالات عصبی، تپش قلب و آنزیم ناحیه قفسه صدری تأثیرگذار است
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق طب سنتی گفت: دمنوش بهارنارنج ناراحتی عصبی دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و حجم غذا را آرام‌تر می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،داوود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره دمنوش بهارنارنج اظهار کرد: بهار نارنج یا گل نارنج شکوفه گل نارنج است که در فصل بهار به ویژه اردیبهشت به شکل گل سفید، مایل به زرد در درختان نارنج در برخی از نقاط مانند شیراز و شهر‌های شمالی به ویژه بابل به ثمر می‌رسد.
 
او افزود:  گل بهارنارنجی که در جنوب ایران به دست می‌آید، گرمی بیشتری دارد چراکه در اقلیم گرم‌تری پرورش یافته است. علمای طب سنتی طبیعت آن را گرم و خشک می‌دانند، اگر ۲۰ گرم بهارنارنج را به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب دم کنید و قبل از غذا با عسل شیرین میل کنید؛ ناراحتی عصبی دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و حجم غذا را آرام‌تر می‌کند، این دمنوش ضد انگل است.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: شربت بهارنارنج را با عرق بیدمشک مخلوط کنید و شبی یک فنجان میلی کنید. این دمنوش برای درمان عرق‌ریزی بدن که از ضعف باشد مفید است، دمنوش بهارنارنج را با نصف سنبل طیب مخلوط کنید و در یک لیوان آب برای اختلالات عصبی، تپش قلب و آنزیم ناحیه قفسه صدری تأثیرگذار است.
 
حاج محمد خانی تصریح کرد: مخلوط  ۲۰ گرم بهار، ۱۰ گرم تخم گشنیز ، ۱۰ گرم تخم کاهو  شبی یک قاشق در یک لیوان دم کرده و میل کنید؛ این نوع مخلوط برای رفع بی‌خوابی مؤثر است. جوشانده بهار نارنج با عرق آن را مساوی با آب کرفس خام مخلوط و روزی دو فنجان میل کنید و پس از چند روز برای سنگ مثانه و کلیه نتیجه مطلوبی بدست می‌آید.
 
او گفت: در اختلالات طحال به مدت ۱۰ روز یک گرم بهارنارنج را با پودر ریشه مرجان مخلوط و میل کنید، نتیجه خوبی بدست می‌آید. دمنوش روزانه دو فنجان بهارنارنج در درمان نوعی از صرع که حاصل ضعف اعصاب و انگل گوارشی است، مؤثر است.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: بهتر است افرادی که مزاج گرم دارند بهارنارنج را به ویژه در شب مصرف نکنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: