کد خبر: ۲۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 21
هر ایرانی روزانه ۱۰ گرم نمک مصرف می‌کند که این رقم باید به پنج گرم در روز کاهش پیدا کند چرا که مصرف بالای نمک عوارض خطرناکی به دنبال دارد و موجب افزایش شیوع فشار خون بالا می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف بالای نمک موجب افزایش شیوع فشار خون بالا می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد حسین عزیزی، مدیرکل اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با اشاره به مصرف بالای برخی مواد غذایی مانند قند، نمک و چربی در بین ایرانی‌ها، اظهار کرد: متاسفانه بنابر آمار‌ها میزان نمک مصرفی ایرانیان دو برابر متوسط جهانی است.
 
او با اشاره به میزان نمک مصرفی ایرانیان بیان کرد: هر ایرانی روزانه ۱۰ گرم نمک مصرف می‌کند که این رقم باید به پنج گرم در روز کاهش پیدا کند چرا که مصرف بالای نمک عوارض خطرناکی به دنبال دارد و موجب افزایش شیوع فشار خون بالا می‌شود.

مدیرکل اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ادامه داد: مصرف بالای نمک با افزایش فشار خون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

هر ایرانی سالیانه ۳۵ کیلوگرم قند و شکر مصرف می کند
عزیزی تصریح کرد: میزان قند مصرفی ایرانیان بالاتر از متوسط جهانی است و هر ایرانی سالیانه ۳۵ کیلوگرم قند و شکر مصرف می‌کند و این میزان مصرف بالا ایرانیان را گرفتار عوارض قند خون بالا مانند دیابت می‌کند که به دنبال آن فرد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و آسیب‌های چشمی ناشی از قند خون بالا می‌شود.

او بیان کرد: توصیه ما این است که افراد قند، نمک و چربی کمتری مصرف کنند و تحرک بدنی خود را افزایش دهند؛ همچنین هنگام خرید مواد غذایی با توجه به چراغ راهنمای تغذیه‌ای مواد غذایی را تهیه کنند که قند، نمک و چربی آن‌ها به رنگ سبز نشان داده شده باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: