کد خبر: ۲۴۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
مویز دارای فیبر محلول و فیبر غیرمحلول است که هر دو کمک می‌کنند جریان گوارش سالم و مناسب باشد و در نتیجه دچار یبوست یا اسهال نشوید. با افزودن مویز به میان وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی خود، میزان فیبر دریافتی‌تان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید
شفاآنلاین>سلامت>با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی منبسط شده و خون با سرعت بیشتری در بدن جریان پیدا می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، مویز، انگور خشک شده است که طی خشک کردن آن، هیچ قندی افزوده نمی‌شود. طرفداران مویز در ادامه این متن با برخی خواص این میوه آشنا می‌شوند.

منبع آهن
مویز منبع خوبی از آهن است. نصف فنجان مویز حاوی ۱.۳ میلی گرم آهن است که حدود ۷ درصد از میزان مورد نیاز روزانه بدنتان به آهن را تامین می‌کند. آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است و به آن‌ها کمک می‌کند اکسیژن را به سلول‌های بدن برسانند. شما باید آهن کافی دریافت کنید تا دچار کم خونی نشوید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان
تحقیقات علمی نشان می‌دهد مویز می‌تواند به نفع سلامت دهان و دندان باشد، زیرا این میوه دارای فیتو شیمیایی‌های ضد میکروبی است که رشد باکتری‌های دهان که مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری لثه هستند را سرکوب می‌کند.

کمک به گوارش
مویز دارای فیبر محلول و فیبر غیرمحلول است که هر دو کمک می‌کنند جریان گوارش سالم و مناسب باشد و در نتیجه دچار یبوست یا اسهال نشوید. با افزودن مویز به میان وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی خود، میزان فیبر دریافتی‌تان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی
طبق یافته‌های علمی، افرادی که دچار فشار خون بالا هستند می‌توانند با مصرف منظم مویز (سه بار در روز) فشار خون خود را کنترل کنند. محققان دریافتند مصرف روزانه مویز به میزان زیاد فشار خون بالا را پایین می‌آورد، مویز سرشار از پتاسیم است که به پیشگیری از افت پتاسیم در بدن کمک می‌کند. کمبود پتاسیم، مشکلی شایع در بیشتر افراد است. افرادی که پتاسیم زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

کمک به کنترل دیابت
محتوای فیبر موجود در مویز به بدن کمک می‌کند قند طبیعی مویز را بهتر پردازش کرده و در نتیجه دچار ترشح ناگهانی انسولین نشوید.

کمک به پیشگیری از سرطان
مطالعات نشان می‌دهند میوه‌های خشک شده، مخصوصا خرما، زردآلو، آلو و مویز حاوی مقدار زیادی ترکیبات فنولیک بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی‌تری نسبت به برخی میوه‌های تازه هستند. آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی ما بسیار مهم‌ هستند، زیرا جلوی فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها را می‌گیرند.

رادیکال‌های آزاد یکی از فاکتور‌های اولیه و اصلی هستند که منجر به رشد ناگهانی سلول‌های سرطانی و پیشرفت سرطان می‌شوند و به همین علت غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان مانند مویز غذا‌های ضد سرطانی هستند.

کاهش اسیدیته بدن
مویز دارای پتاسیم و منیزیم است و همین کمک می‌کند از اسیدیته بدنتان به میزان زیادی کاسته شده و سموم از سیستم‌تان دفع شود. در نتیجه از بیماری‌هایی مانند آرتروز، نقرس، سنگ کلیه و بیماری قلبی پیشگیری خواهد کرد.

کمک به درمان عفونت‌ها
مویز حاوی پلی فنول‌هایی است که به آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی معروفند. این ترکیبات، آنتی باکتریال نیز هستند و به کاهش احتمال تب و نابود کردن باکتری‌ها کمک می‌کنند؛ بنابراین خوردن مقداری مویز در روز می‌تواند کمک‌تان کند که از سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها دور بمانید.

تقویت بینایی
مویز سرشار از فیتونورینت‌های پلی فنولیک است که آنتی اکسیدانند و به حفظ سلامت بینایی کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در مویز با کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد که بینایی را ضعیف کرده و منجر به تباهی لکه زرد و آب مروارید می‌شوند از چشم‌هایتان محافظت می‌کند. همچنین مویز به خاطر داشتن ویتامین A، بتاکاروتن و کاروتنوئید-A، برای سلامت چشم‌ها بسیار عالی است.

خواص مویز برای پوست
مویز بسیار مغذی است و انرژی زیادی دارد. مواد مغذی مویز به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند. مویز برخلاف کرم‌های موضعی، با محافظت از سلول‌ها در برابر هر آسیبی از درون مراقبت می‌کند. مویز سرشار از فنول است که آنتی اکسیدان بوده و از فعالیت رادیکال‌های آزاد و آسیب‌شان به سلول‌های پوست و کلاژن جلوگیری می‌کند. در نتیجه بروز علائم پیری به تاخیر می‌افتد. آنتی اکسیدان‌های موجود در مویز، سیستم ترمیم پوست را سرعت می‌دهند و سلول‌های پوست را جوان می‌کنند.

مویز دارای رزوراتول است که ماده‌ای بسیار مفید برای حفظ سلامت پوست است. رزوراتول، سموم را از خون دفع کرده و آن را پاکسازی می‌کند. مصرف مویز، عملکرد کبد را برای سم زدایی از بدن تسریع می‌کند. در نتیجه سموم از بدن دفع می‌شوند و پوستی شفاف و درخشان خواهید داشت.

مویز به محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. فیتوشیمیایی‌های موجود در مویز جلوی آسیب سلول‌های پوست در اثر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید را می‌گیرد. آمینو اسید‌های موجود در مویز، بازسازی پوست را تقویت می‌کند و یک سد دفاعی در برابر نور خورشید تشکیل می‌دهد. این نکته‌ بسیار مهمی برای پیشگیری از سرطان پوست است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در مویز با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند. این اتفاق، فرایند اکسیداسیون را کاهش داده و جلوی فروپاشی DNA پوست را می‌گیرد.

عوارض جانبی مصرف مویز چیست؟
قند طبیعی موجود در مویز به راحتی هضم می‌شود و می‌تواند انرژی بخش باشد، اما بیش از اندازه از آن استفاده نکنید تا مصرف قند روزانه‌تان بالا نرود. مخصوصا اگر دیابت دارید یا دچار مشکلاتی در قند خونتان هستید. تقریبا ده عدد مویز چیزی حدود سه گرم قند دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: