کد خبر: ۲۱۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018November 27
مقدار پروتئین موجود در ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا از معده رد شود
شفا آنلاین>سلامت>برخی خوراکی ها به چربی سوزی معروفند برخی از آن ها روند هضم طولانی تری داشته و مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارند و برخی برای هضم کالری<Calorie digestion> بیشتری مصرف می کنند و برخی متابولیسم بدن را فعال تر می کنند.


ماست یونانی

به گزارش شفا آنلاین:مقدار پروتئین موجود در ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا از معده رد شود. به علاوه بردن برای هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به هضم کربوهیدرات می سوزاند.


 کینوا

کینوا یک ستاره تغذیه ای در کاهش وزن است. هر لیوان کینوا 8 گرم پروتئین پیشگیری کننده از گرسنگی و 5 گرم فیبر دارد. سایر مواد مغذی موجود در کینوا عبارتن داز آهن، روی، سلنیم و ویتامین ای. پخت کینوا مانند برنج بسیار سادده است و به عنوان یک شام ساده می توانید کینوای پخته شده را با سبزیجات، مغز ها و پروتئین خالص مخلوط کنید.


دارچین

مطالعات نشان داده اند که دارچین تاثیر ثبات دهنده بر سطح قند خون دارد بنابراین باعث کاهش اشتها به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. می توانید دارچین را به قهوه، چای یا ماست اضافه کنید یا به صورت دمنوش میل نمایید.


 فلفل تند


فلفل تند حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است. کپسایسین اشتها را سرکوب کرده و سرعت متابولیسم را در کوتاه مدت بالا می برد.

 چای سبز

مطالعات متعددی نشان داده ان دکه چی سبز با تحریک بدن به چربی سوزی باعث کاهش وزن می شود. چای سبز حاوی کاتچین است که متابولیسم را تحت تاثیر قرار می دهد.


 گریپ فروت

گریپ فروت خواص جادویی چربی سوزی ندارد ولی می تواند کمک کند کالری کمتری مصرف کنید. فیبر محلول موجود در گریپ فروت مدت زمانی طولانی در دستگاه گوارش باقی می ماند. نوشیدن نصف گریپ فروت یا آب آن قبل از غذا کمک می کند که کالری کمتری در آن وعده غذایی مصرف کنید.



هندوانه



مواد خوراکی ای که آب زیادی دارند جای بیشتری در روده ها می گیرند. این امر به بدن پیام می دهد که دیگر جایی برای خوردن ندارد. بسیاری از میوه ها و سبزیجات مقادیر بالایی آب و مواد مغذی و در مقابل مقدار کالری کمی دارند. هندوانه منبع خوبی از آنتی اکسیدان لیگوپن است و مقدار زیادی ویتامین آ و ث دارد.



سیب و گلابی هم محتوای آب زیادیدارند. خوردن این دو میوه با پوست فیبر بالایی به بدن می رساند و باعث می شود مدتی زمانی طولانی تر سیر بمانید. جویدن این میوه ها باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید بنابراین مصرف میوه کامل بهتر از آبمیه یا اسموتی است.


انگور یا مویز؟

2 لیوان انگور مساوی با یک چهارم لیوان مویز است که هر دو حدود 100 کالری انرژی دارند ولی معمولا خوردن خود انگور سیر کننده تر از مویز است.


بری ها

بری ها مانند سایر میوه ها آب و فیبر بالایی دارند و می توانند مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه دارند و باوجود شیرین بودن کالری کمتری از کیک و شیرینی به بدن می رسانند.


سبزیجات خام

سبزیجات خام بهترین گزینه برای میان وعده هستند. سبزیجات آب و فیبر بالایی داشته که شما را سیر می کنند ولی مفدار کالری آن ها بسیار کم است. نصف لیوان کرفس فقط 8 کالری دارد. میتوانید کرفس را به همراه کره بادام زمینی یا هویج در سالسا مصرف کنید.


سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پخته شده بسیار خوش طعم است و نیازی به طعم دهنده های دیگر ندارد. میتوانید مقداری دارچین رویش بپاشید تا خاصیت چربی سوزی آن بیشتر شود.  سیب زمینی شیرین سرشار از پتاسم، بتا کاروتن ، فیبر و ویتامین ث است.


تخم مرغ


یک تخم مرغ فقط 75 کالری دارد به علاوه 7 گرم پروتئین و سایر مواد مغذی. به یاد داشته باشید که بدنتان برای هضم تخم مرغ کالری بیشتری از هضم کربوهیدرات می سوزاند. خبر خوب این است که تخم مرغ دیگر در لیست مواد غذایی که کلسترول را بالا می برد نیست و مقدار چربی اشباع موجود در آن برای بدن لازم است.


قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های مورد علاقه افراد است که به کاهش وزن کمک می کند. قهوه متابولیسم را تحریک می کند ولی در صورتی که به صورت تلخ مصرف شود نه به همراه شکر و خامه و طعم دهنده های دیگر.


بلغور جو دوسر

جو دوسر کامل غنی از فیبر است، مقدارزیادی آب به خود جذب می کند د نتیجه تا زمان زیادی به شما احساس سیری میدهد. جو دو سر را با دارچین یا جوز هندی می توانید مزه دار کنید و برای شیرینی فقط مقدار کمی عسل به آن بزنید.


سوپ

سوپ هایی که با آب گوشت آماده می شوند کالری کمی داشته و مدت زمان زیادی شما را سیر نگه می دارند.  خوردن سوپ قبل از وعده غذایی از پرخوری پیشگیری می کند ضمن این که کالری بسیار کمی دارد. اگر مقداری مرغ، ماهی یا سبزیجات و لوبیا به سوپ اضافه کنید می توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل آن را جایگزین نمایید.


سالاد

یک روش دیگر برای کم خوردن غذا مصرف سالاد قبل از آن است. کاهو مقدار زیادی آب داردو جای زیادی در معده می یگزد. می تواید با افزودن میوه ها، سبزیجات و پنیر رنده شده سالاد خوشمزه ترین داشته باشید.


سرکه

بهتر است سس سالاد را با سرکه و روغن زیتون آماده کنید تا همطعم بهتری به سالاد بدهد هم کالری بالایی نداشته باشد. ضمن اسن که سرکه خاصیت چربی سوزی خوبی دارد.


آجیل ها

مصرف اجیل یک راه عالی برای جلوگیری از پرخوری بین وعده های غذایی است. آجیل ها پروتئین بالایی دارند و مقدار فیبر و چربی های سالم آن ها زیاد است. مطالعات نشان داده اند که آجیل ها کاهش وزن را تسریع می کنند و سطح کلسترول را پایین می آورند. مقدار کالری آجیل ها زیاد است بنابراین نباید در مصرفشان زیاده روی کنید.


پاپ کورن


سه لیون پاپ کورن ساده با این نکه حجم زیادی دارد ولی کالری بسیار کمی دارد که می تواند معده شما را پر کند.


شیر کم چرب

شیر حاوی مقدار زیادی پروتئین، کلسیم و ویتامین دی است که به راحتی معده شما را پر می کند و به دلیل پروتئینی که دارد زمان بیشتری برای عبور از معده نیاز دارد.


گوشت بدون چربی

می دانید که پروتئین مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه داشته و برای هضم کالری بیشتری نیاز دارد. گوشت های تیره رنگ چربی بیشتری دارند از این نظر سینه مرغ بهترین گزینه است. یا گوشت قرمز بدون چربی.


ماهی

یکی از بهترین منابع پروتئین ماهی است که چربی کمی دارد و حاوی اسیدهای چرب مقید امگا3 و امگا 6 است.


لوبیا ها

لوبیا و ماش منبع عالی از فیبر و پروتئین گیاهی است و کالی کمی دارد. نخود هم همین خاصیت را دارد و می توانید آن ها را در سوپ یا سالاد استافده کنید. یک لیوان لوبیا حاوی 12.5 گرم فیبر، 4 گرم چربی و 15 گرم پروتئین است.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: