کد خبر: ۲۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 20
درباره شاخص باروری کل جمعیت در برخی مقالات و بررسی ها عددی اعلام شده بود. ما در وزارت بهداشت تیمی را مامور کردیم که این عددها را راستی آزمایی کنند
شفا آنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علاوه بر افزایش مراکز درمان ناباروری، خانواده‌های بارور در شبکه بهداشتی و درمانی کشور به فرزندآوری تشویق می‌شوند و البته باید نگرانی های اقتصادی آنان نیز رفع شود.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: درباره شاخص باروری کل جمعیت در برخی مقالات و بررسی ها عددی اعلام شده بود. ما در وزارت بهداشت تیمی را مامور کردیم که این عددها را راستی آزمایی کنند. عددهایی که بعد از راستی آزمایی به دست آمد با عددهای قبلی تفاوت هایی داشت که در این راستا شاید اشتباه محاسباتی یا شاید سوء نیت بوده، در این مورد هنوز مورد اثبات شده ای را نداریم اما آنچه مسلم است آمارهایی که قبلا اعلام شده بود، با واقعیت رشد جمعیت کشور منطبق نبود.

وی گفت: خوشبختانه مرکز آمار ایران نیز نتایج بررسی های مجدد وزارت بهداشت را در مورد شاخص باروری و رشد جمعیت در کشور تایید کرد و به یک وفاق و همدلی رسیدیم در اینکه نتایج این راستی آزمایی را بپذیریم.

به گفته نمکی، در هر صورت ما در وزارت بهداشت هم باید کارهایی را برای افزایش جمعیت در کشور انجام دهیم. نگرانی مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور که جمعیت کشور به سمت سالمندی می رود یک نگرانی جدی و یک واقعیت اجتماعی و جمعیتی است.

وزیر بهداشت افزود: در این راستا یکسری اقدامات را باید در وزارت بهداشت انجام دهیم مثل افزایش مراکز درمان ناباروری، تشویق زوج هایی که قدرت باروری دارند اما در فرزندآوری تأمل کرده اند به همین علت تشویق آنها به فرزندآوری را در درون شبکه بهداشت و درمان در دستور کار داریم و البته در بیرون از شبکه بهداشت و درمان باید برای کاهش اضطراب مردم از مشکلات اقتصادی فرزندآوری و ایجاد زیرساخت های مناسب کار کنیم.

تحویل بسته دارویی بیماران پروانه ای جلوی منزل

نمکی در پاسخ به پرسشی درباره تامین دارو و لوازم مورد نیاز بیماران پروانه ای نیز گفت: متاسفانه آمریکایی ها نه فقط در مورد بیماران پروانه ای بلکه تمام بیماران علیه ایران در تمام دنیا فعالیت و جوسازی می کنند، نقل و انتقال پول یا حتی دادن دارو را به ایران ممنوع کرده اند به سختی داریم دارو تهیه کنیم اما تاکنون از مسیرهای مختلف برای تامین دارو اقدام کرده ایم و نگذاشته ایم مشکلی در تامین داروی بیماران به وجود آید.

وی ادامه داد: در مورد بیماران پروانه ای یکی دو شرکت خارجی بسته مورد نیاز این بیماران را ندادند اما از مسیرهای دیگری آن را تهیه کردیم و از این به بعد نیز به دنبال این هستیم که با یک ساماندهی مناسب بسته مورد نیاز این بیماران با یک پیک خاص در محل سکونت  به آنان تحویل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: