کد خبر: ۲۴۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 18
بنده دستور شفاهی در خصوص تأمین هزینه درمان چنین افرادی دارم اما به صورت مکتوب به ما اعلام نشده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درباره تأمین هزینه درمان افرادی که در حوادث اخیر دچار آسیب شده‌اند، اظهار نظر مکتوب نداریم اما به صورت شفاهی به بنده اعلام شده هزینه درمان این افراد تأمین می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، نادر توکلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «هزینه درمان افراد آسیب دیده در اغتشاشات اخیر چگونه تأمین می‌شود؟»،اظهار داشت: بنده دستور شفاهی در خصوص تأمین هزینه درمان چنین افرادی دارم اما به صورت مکتوب به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ما برای هزینه درمان این افراد یک استعلام از حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت گرفته‌ایم. کسانی که دارای دفترچه هستند آن را ارائه می‌کنند و بخشی از هزینه از طریق دفترچه درمانی حساب می‌شود؛ البته اگر بیمه‌ها قبول کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: درباره هزینه درمان این افراد اظهار نظر مکتوب نداریم اما به صورت شفاهی به بنده اعلام شده که وزارت بهداشت هزینه این افراد را متقبل می‌شود.

توکلی درباره چگونکی تأمین هزینه درمان چنین افراد در بیمارستانها، بیان داشت: این افراد باید به مددکار بیمارستان مراجعه کنند و مددکار نیز از ما استعلام می‌کند و ما نیز در این خصوص جواب می‌دهیم. البته ما در این خصوص با وزارت بهداشت مکاتبه کرده‌ایم و ظرف امروز و فردا به ما ابلاغ می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «تکلیف افرادی که توان پرداخت هر نوع هزینه را نیز ندارند، چه می‌شود؟»، یادآورشد: کار درمانی این افراد نیز انجام می‌شود. البته ما نمی‌توانیم این افراد را تفکیک کنیم که فرد در حادثه دچار آسیب شده یا خیر و راهکار عملیاتی در این خصوص  نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: هیچ کس به خاطر مسائل و مشکلات مالی در بیمارستان عدم پذیرش نمی‌شود و درمان آنها عقب نمی‌افتد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: