کد خبر: ۲۴۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 14
خیلی مواقع اهداف اصلی ما گم می‌شود، اما در برنامه ریزی‌های توسعه نقش آموزش و پرورش اهمیت دارد همانطور که در هاسب هم آن را مورد توجه داریم البته اکنون با تقص‌هایی مواجه هستیم
شفاآنلاین>اجتماعی>حاجی‌میرزایی، گفت: محصول نهایی نظام تعلیم‌و‌تربیت خود را با کنکور تنظیم می‌کند و توجه کمتری به تلاش برای ایفای نقش مدنی دارد.

به گزارش شفاآنلاین، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خیرین استان سیستان وبلوچستان با عنوان همدلان آینده نگر سیستان وبلوچستان (هاسب) که در سالن وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: چنین شرایطی که اولویت‌ها و دستیابی به اهداف متمرکز باشد کم داریم و اکنون این فعالیت‌ها همچون هاسب معطوف به توسعه است.

او ادامه داد: خیلی مواقع اهداف اصلی ما گم می‌شود، اما در برنامه ریزی‌های توسعه نقش آموزش و پرورش اهمیت دارد همانطور که در هاسب هم آن را مورد توجه داریم البته اکنون با تقص‌هایی مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت برای آماده کردن دوری از استیصال، دلمردگی و دلزدگی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال آن است که مردم را از این شرایط خارج کند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت خودش را با کنکور تنظیم می‌کند و توجهش به کار و تلاش و توانایی برای ایفای نقش مدنی کمتر مورد توجه است.

او گفت: اقتصاد بزرگی حول آموزش و پرورش شکل گرفته که ۱۵ هزار میلیارد تومان است، اما در جهت اهداف آموزش و پرورش نیست.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: فکر می‌کنم وضعیتی که امروز داریم محصول یادگیری دیروز ماست، اگر می‌خواهیم فردای پر رونق داشته باشیم باید قابلیت‌های بیشتری داشته باشیم، فرصت برنامه ریزی برای استان هم فرصتی است تا مردم استان توانمندی‌هایی برای اشتغال داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تهدید ناشی از فاصله‌های شدید در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها باید مسیری برای پیوستن به نیاز‌های جامعه یابد، باید دید توسعه سیستان و بلوچستان به چه افرادی نیاز دارد. بنابراین تاکید دارم اکنون که این تشکل شکل گرفته است آمادگی داریم در آموزش و پرورش همراهی کنیم و توانمندی‌های لازم را در یابیم.

او با اشاره به اینکه اصولا فاصله‌ها مانع وحدت و انسجام ملی است، تصریح کرد: وقتی بین یک منطقه با منطقه دیگر فاصله داریم این فاصله فقط محرومیت تحمیل نمی‌کند بلکه به وحدت ملی آسیب می‌زند، کسانیکه آسیب می‌بینند فقط اهالی آن مناطق نیستند بلکه همه آرمان‌های ما از این فاصله‌ها ضربه می خورند، به زبان اشتراک و همکاری‌های جمعی آسیب می‌زند و توانایی‌ها را تحلیل می برد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها کاستن فاصله هاست، بنابراین با تبعیض مثبت به نفع استان‌هایی که این شرایط را دارند هدفگذاری می‌کنیم که روز به روز از این فاصله‌ها بکاهیم، عدالت از آرمان‌های جمهوری اسلامی است و تبعیض از این عدالت می‌کاهد، برای تحقق عدالت آموزشی به کیفیت و برابری می‌اندیشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت؛ فضای آموزشی، نیرو و محتوای آموزشی همه باید در جهت توسعه کیفی آموزش به کار گرفته شود، با تمام توان برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

مردم سیستان و بلوچستان در انتظار خیرین
در ادامه مولانا عبدالحمید امام جمعه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از استان‌های کم برخوردار است، این استان از لحاظ مالی محروم است، اما از نظر فرهنگی محروم نیست.

او ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان همواره سینه را در برابر دشمنان ایران سپر کردند و فکر مردم راحت است چراکه دشمنانی که با ایران اختلاف دارند نمی‌توانند وارد کشور شوند.

امام جمعه سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان اگرچه سرمایه ندارند، اما کشور و هموطنان و تمامیت ارضی کشور را دوست دارند، تجزیه طلبی در هیچ مرزی از کشور وجود ندارد و در این استان هرکز چنین تفکری وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان باید مورد توجه خیرین قرار بگیرند، گفت: کمک به مردم این استان کار خداپسندانه است، نشست امروز برای کمک رسانی به مردم استان و جذب خیرین نقش موثری دارد.

مولانا عبدالحمید تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان مردم در انتظار خیرین هستند، گفت: همانطور که به ساخت و ساز مدارس نیاز داریم، معلمان و اساتید دلسوزی هم می‌خواهیم.

او با اشاره به اینکه هیچ خیزشی به اندازه خیزش‌های مردمی تاثیر گذار نیست، گفت: مردم می‌توانند در این مسیر به اشتغال در سیستان و بلوچستان کمک کنند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: