کد خبر: ۲۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 13
آپاندیس به زائده کوچک انگشتی شکل گفته می شود که به انتهای روده وصل شده است و از نواحی اطراف ناف شروع شده و به سمت راست ناحیه پایین شکم حرکت می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره درمان‌های طب سنتی برای عارضه آپاندیسیت توضیح داد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره درمان آپاندیسیت با طب سنتی اظهار کرد: آپاندیس به زائده کوچک انگشتی شکل گفته می شود که  به انتهای روده وصل شده است و  از نواحی اطراف ناف شروع شده و به سمت راست ناحیه پایین شکم حرکت می‌کند.

او در ادامه افزود: عارضه آپاندیسیت  بین افراد  ۱۰ تا  ۳۰ سال بیشتر دیده می‌شود و دردهای این عارضه  از کم شروع شده و با گذشت زمان  شدیدتر می‌شود. هر عاملی که موجب مسدود شدن مسیر آپاندیس شود مانند مدفوع عفونی می‌تواند با مسدود کردن آپاندیس(Appendix) باعث بروز این حالت شوند.  در این نواحی ویروس ها و میکروب  تکثیر می‌شوند و موجب بروز ورم و التهاب شدید و چرکی شدن آن می شوند .

عظمایی یادآوری کرد: اگراین نوع عارضه زود درمان نشود موجب ترکیدن و پخش عفونت در بدن می‌شود.  درصورتی که افراد در مراحل ابتدایی آپاندیس قرار داشته باشند می‌توانند به کمک مصرف برخی داروها و دمنوش‌های گیاهی مختلف این عارضه را برطرف کنند. اگر افراد دچار یبوست و عفونت شوند  ابتدا باید این دو بیماری خود را  رفع کنند  و بعد آپاندیس آن‌ها  جراحی شود.

 او گفت: بهتر است افراد اصول برنامه غذایی خود را به خوبی رعایت کنند تا به این بیماری دچار نشوند. برای درمان این عارضه مصرف عسل با سیاه دانه  در سه وعده توصیه می شود. همچنین باید  از میوه ها و سبزی‌هایی مانند:  کاهو که حاوی فیبر فراوانی هستند بیشتر  مصرف  کنند. زیرا این نوع سبزیجات موجب پاکسازی معده و روده خواهند شد.

عظمایی ادامه داد: افراد در صورت بروز یبوست(Constipation) از مقداری روغن  کرچک خوراکی یا از دمنوش برگ سنا ۳۵ گرم و ۱۵ گرم تخم گشنیز قبل از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری همراه عسل مصرف کنند. اگر بدن افراد دچار عفونت شده می‌توانند از دمنوش آویشن،  پونه کوهی، گل پنیرک ختمی و تخم گشنیز استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: