کد خبر: ۲۴۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 13
یکی از علل بروز عفونت های گوش در کودکان، سرماخوردگی است. به طوری که بعد از اینکه کودک دچار سرماخوردگی می شود، همزمان و یا با تاخیر، دچار گوش درد می شود
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به شیوع بالای عفونت های گوش در کودکان، گفت: این عفونت ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر شایع است.

به گزارش شفاآنلاین، مهتاب ربانی، روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین کنگره اتولوژی، نورواتولوژی و قاعده جمجمه در هتل فردوسی تهران، اظهار داشت: بیشترین جمعیتی که به دنبال عفونت های گوش به متخصصان گوش و حلق و بینی، مراجعه می کنند، کودکان هستند.
دبیر اجرایی کنگره با اشاره به شیوع عفونت های گوش در کودکان، افزود: شیوع این عفونت ها در کودکان زیر ۵ سال بیشتر مشاهده می شود. البته شیوع عفونت های گوش در کودکان به ساختار گوش کودکان ربط دارد.

این متخصص گوش و حلق و بینی، ادامه داد: یکی از علل بروز عفونت های گوش در کودکان، سرماخوردگی است. به طوری که بعد از اینکه کودک دچار سرماخوردگی می شود، همزمان و یا با تاخیر، دچار گوش درد می شود. به طوری که پشت پرده گوش دچار التهاب شده و گاهی منجر به پارگی پرده گوش و خروج چرک می شود که همین مسئله موجبات نگرانی والدین را فراهم می کند.

ربانی افزود: مشکلات این قبیل کودکان با مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص و پیگیری درمان، رفع می شود. اما، نکته مهم در این بین، پیگیری روند درمان<treatment> عفونت های گوش کودکان است که والدین باید دقت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان نشدن عفونت های گوش، می تواند کودک را در همان سنین دچار کم شنوایی کند که همین عارضه باعث می شود کیفیت تحصیلی و زندگی کودک دچار افت شود.

وی ادامه داد: عدم درمان عفونت های گوش در کودکی، باعث خواهد شد در بزرگسالی تبدیل به عفونت های پیچیده و خطرناک شود که گاهی وقت ها فقط با جراحی درمان می شود.مهر 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: