کد خبر: ۲۴۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 11
مایکروسافت با تهیه هزاران عکس از دهانه رحم زنان مبتلا این ابزار را برای تشخیص نشانه‌های سرطان دهانه رحم با شناسایی هرگونه ناهنجاری، از جمله ضایعات پیش سرطانی ابداع کرده است
شفا آنلاین>سلامت>کمپانی مایکروسافت با همکاری SRL Diagnostics ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کرده است که به تشخیص سریع سرطان دهانه رحم کمک می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، مایکروسافت با تهیه هزاران عکس از دهانه رحم زنان مبتلا این ابزار را برای تشخیص نشانه‌های سرطان دهانه رحم با شناسایی هرگونه ناهنجاری، از جمله ضایعات پیش سرطانی ابداع کرده است.

به گفته سازندگان، اگرچه استفاده عملی از این دستگاه هنوز شروع نشده اما نسبت به دیگر روش‌های غربال سرطان مبتنی بر هوش مصنوعی(Artificial intelligence) که چیزی بیشتر از آزمایش و تست نیستند، کارآمدتر خواهد بود.

این دستگاه به کمک پژوهشگران هندی شرکت SRL Diagnostics ساخته شده و قرار است در کشور هند مورد استفاده قرار گیرد. سالانه ۶۷ هزار زن هندی در اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند.

  SRL به تنهایی در سال بیش از ۱۰۰ هزار نمونه پاپ اسمیر دریافت می‌کند که ۹۸ درصد از آن‌ها سالم هستند. حال این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی به پزشکان اجازه می‌دهد تا بر روی آن دو درصد باقی مانده تمرکز کرده و به زنان مبتلا کمک کنند تا در اسرع وقت پروسه درمان را آغاز کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: