کد خبر: ۲۴۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 10
بیماری مزمن کلیه یکی از شایع‌ترین عوارض کلیوی در سراسر جهان است که ۱۰ درصد بزرگسالان را گرفتار می‌کند. این عارضه در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد و فقط با آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص است
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به توسعه ابزاری شده‌اند که احتمال ابتلا به بیماری مزمن کلیه در طول پنج سال آینده را با دقت بالا پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، با افزایش چاقی، دیابت و فشار خون بالا در جهان، بیماری مزمن کلیه یا CKD، یک چالش مهم در بهداشت عمومی قلمداد می‌شود. این عارضه معمولا به کم خونی، ضعف استخوانی، آسیب‌های عصبی و در نهایت به نارسایی کلیه(Kidney failure)، بیماری‌های‌قلبی و مرگ زودرس منجر می‌شود. پیش‌بینی این عارضه و مهار عوامل تاثیرگذار راه حل موثری برای جلوگیری از ابتلاست.

محققان دانشگاه جان هاپکینز موفق به توسعه ابزاری شده‌اند که احتمال ابتلا به بیماری مزمن کلیه را در طول پنج سال آتی با دقت بالا پیش‌بینی می‌کند. این ابزار با ترکیبی از متغیرها از جمله سن، فشار خون بالا  و وضعیت دیابت قادر به پیش‌بینی بیماری است. مراحل اولیه پیش‌بینی توسط این ابزار با بررسی اطلاعات بیش از پنج‌میلیون نفر در سراسر جهان موفقیت‌آمیز گزارش شده است.

بیماری مزمن کلیه یکی از شایع‌ترین عوارض کلیوی در سراسر جهان است که ۱۰ درصد بزرگسالان را گرفتار می‌کند. این عارضه در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد و فقط با آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص است.

این ابزار که مشابه ماشین حساب سلامت است، به صورت آنلاین در آینده‌ای نزدیک از طریق یک پایگاه اینترنتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: