کد خبر: ۲۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 10
حضور داروسازان در فرآیندهایی نظیر پایش و غربالگری بیماران نظیر دیابت، فشار خون و حتی مباحثی نظیر ترک اعتیاد و دخانیات و حتی تزریق برخی واکسن‌ها می‌تواند از بسیاری از مشکلات نظام بهداشت و درمان کشور گره‌گشایی کند و موجب تسریع امور شود
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: سند جامع خدمات داروخانه‌ها، زمینه‌ساز تحولی ریشه‌ای و اساسی در شیوه بهره‌برداری از توانمندی‌های داروسازان است.

به گزارش شفاآنلاین،حمید خیری ، ضمن تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن سند جامع خدمات داروخانه‌ها اظهار داشت: رویکرد نظام بهداشت و درمان در اکثر کشورهای توسعه یافته به سمتی تغییر کرده که به جای درمان محور بودن، خدمات محور شده‌اند و در همین راستا، داروخانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های نظام سلامت، نیز خدمات محور شده‌اند و تمرکز امور بر ارائه خدمات، شکل گرفته است.

وی افزود: آن‌ها تلاش کرده‌اند از ظرفیت علمی داروسازان<Pharmacists>، بهینه استفاده کنند و با توجه به ارتباط تنگاتنگ داروسازان با مردم، شاخص‌های سلامت جامعه را ارتقا دهند.

به گفته خیری، حضور داروسازان در فرآیندهایی نظیر پایش و غربالگری بیماران نظیر دیابت، فشار خون و حتی مباحثی نظیر ترک اعتیاد و دخانیات و حتی تزریق برخی واکسن‌ها می‌تواند از بسیاری از مشکلات نظام بهداشت و درمان کشور گره‌گشایی کند و موجب تسریع امور شود.

رییس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: در واقع در ایران نیز باید مانند کشورهای توسعه یافته، شکل فعالیت‌های داروسازان در داروخانه‌ها تغییر کند و ریل گذاری برای تحقق این مهم، در سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌ها دیده شده است.

وی افزود: سند جامع خدمات داروخانه‌ها، زمینه‌ساز تحولی ریشه‌ای در شیوه بهره‌برداری از توانمندی‌های داروسازان است. خدمات محور شدن داروخانه‌ها و تمرکز بر مباحث پایش، قطعا به نفع سازمان‌های بیمه‌گر نیز خواهد بود و موجب کاهش هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.

خیری تاکید کرد: البته باید توجه داشت که این سند، در واقع یک بیانیه است که برای اجرایی شدن آن، نیاز به یکسری کمیته و دستورالعمل دارد که به مرور زمان و با همکاری گروه‌های مختلف پزشکی، راه‌اندازی شده و شکل خواهد گرفت.

رییس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در پایان تصریح کرد: ما به پشتوانه بیش از یکصد سال فعالیت تشکلی در کشور، امیدواریم این سند بتواند بدون ایجاد تعارضات و تقابل‌ها، زمینه‌ساز بهبود سلامت مردم شود.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: