کد خبر: ۲۴۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 09
«فدراسیون بین‌المللی داروسازی (FIP) به مناسبت شانزدهمین کنگره علوم دارویی ایران، صمیمانه به همه دانشمندان داروسازی در ایران ارج می‌نهد
شفا آنلاین>سلامت>رییس فدراسیون بین‌المللی داروسازی با بیان اینکه دیدگاه‌مان، جهانی است که در آن همه از دسترسی به داروهای بی‌خطر، موثر، با کیفیت و مقرون به صرفه و مراقبت‌های دارویی بهره‌مند می‌شوند، تاکید کرد: ما معتقدیم که همه از جمله ایرانیان این حق را دارند که به عنوان بخشی از حق درمان و سلامتی به داروهای ضروری دسترسی داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، دومینیک جردن - رئیس FIP در پیامی به مناسبت برگزاری شانزدهمین کنگره علوم دارویی ایران آورده است: «فدراسیون بین‌المللی داروسازی (FIP) به مناسبت شانزدهمین کنگره علوم دارویی ایران، صمیمانه به همه دانشمندان داروسازی در ایران ارج می‌نهد.

FIP سازمان جهانی است که ۱۵۱ اتحادیه ملی را گرد هم آورده وچهار میلیون نماینده دانشمند داروسازی، داروساز و مربیان داروسازی در سرتا سر جهان دارد. مفتخریم که انجمن علوم دارویی ایران برای یک دهه عضو FIP بوده است و بواسطه عضویت در این انجمن، شما می‌توانید بخشی از خانواده FIP باشید و سهم قاطعی در موضوعات بهداشت جهانی داشته باشید.

FIP ترکیبی از علوم، آموزش و ممارست است که این امر آن را منحصر به فرد کرده است. وجود یکی از آنها بدون وجود دیگری بی‌معناست. ممارست بدون علم و آموزش نمی‌تواند وجود داشته باشد. ما برای اطمینان از پوشش جهانی بهداشت به هر سه نیازمندیم.

دیدگاه FIP، جهانی است که در آن همه از دسترسی به داروهای بی‌خطر، موثر، با کیفیت و مقرون به صرفه و مراقبت‌های دارویی بهره‌مند می‌شوند. ما معتقدیم که همه - از جمله ایرانیان – این حق را دارند که به عنوان بخشی از حق درمان و سلامتی به داروهای ضروری دسترسی داشته باشند. به این امر آگاهم که ایران به تازگی از نظر ثبات اقتصادی، زمان خوبی نداشته است و از پشتکار شما برای غلبه بر چالش‌های دسترسی‌تان به داروها برای مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

ریاست من تحت شعار "اعتماد، همبستگی و عمل" می‌باشد. اعتماد، پایه و اساس همکاری موفق است و ما باید در آینده همکاری نماییم تا در اسرع وقت نتایج مورد انتظار مردم را برآورده کنیم.

همبستگی امر بسیار مهمی است، زیرا ما در یک سطح جهانی با اختلافات زیادی بین مناطق و کشورها از لحاظ درآمد، آموزش، سیاست‌ها و مسائل سیاسی کار می‌کنیم. این وظیفه FIP است که به صورت جهانی فکر کند و از طریق سازمان‌های عضو به صورت محلی عمل نماید. انجمن علوم دارویی ایران عضو فعال FIP است. پروفسور امید سبزواری نماینده انجمن هیئت مدیره علوم دارویی FIP می‌باشد و این انجمن حضورش را در سایر نشست‌ها و رویدادهای بین المللی FIP تضمین کرده است.

اطمینان دارم که FIP در مشارکت برای توسعه داروسازی و علوم دارویی در سراسر جهان برای مردم موفق خواهد بود و فاصله بین کشورهای مختلف را کاهش خواهد داد. مشتاقانه برای همکاری بیشتر در آینده بخصوص در پیشبرد حرفه‌مان و ارائه دیدگاه‌مان به عنوان FIP متحد، امیدوار هستم.

مطمئن هستم که این جلسه در دانشگاه کرمانشاه منبع الهام بخش بزرگی برای همه شما خواهد بود و فرصتی بی نظیر برای تبادل بهترین شیوه‌ها، بحث‌های چالش برانگیز و محرک نوآوری‌ها برای منافع مردم شما خواهد بود.

زنده باد داروخانه، زنده باد FIP، زنده باد دانشمندان داروسازی ایران»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: