کد خبر: ۲۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 07
با اعمال تحریم‌های مختلف بر علیه کشورمان نقل و انتقال پول انجام نمی‌شود، به همین دلیل به روز رسانی و خرید دستگاه‌های جدید رادیولوژی و ملزومات مصرفی با مشکلات مختلفی روبرو شده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: قیمت دستگاه‌های رادیولوژی در بازار خیلی بیشتر از قیمت تمام شده با ارز نیمایی است.

به گزارش شفا آنلاین، وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به مشکلات متخصصان رادیولوژی در کشور اظهار کرد: با اعمال تحریم‌های مختلف بر علیه کشورمان نقل و انتقال پول انجام نمی‌شود، به همین دلیل به روز رسانی و خرید دستگاه‌های جدید رادیولوژی و ملزومات مصرفی با مشکلات مختلفی روبرو شده است.

او ادامه داد: قیمت دستگاه‌های تصویربرداری فراتر از ارز نیمایی در بازار پیدا می‌شود و به همین دلیل ما به عنوان نمونه قیمت چند دستگاه موجود در بازار را استعلام و به صورت نامه به اداره تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) وزارت بهداشت برای پیگیری بیشتر ارسال کرده‌ایم .

دبیر انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: با نوسانات نرخ ارز قیمت دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات مصرفی بالا رفته است، به طوری که همکاران ما جهت خرید تجهیزات تصویربرداری یا دستگاه‌های جدید دچار مشکلات متعددی شده و باید هزینه‌های گزافی را بپردازند.

کریمی گفت: خوشبختانه  هیچ کمبودی در زمینه دستگاه‌های رادیولوژی در کشور وجود ندارد، اما بروز کردن دستگاه‌های جدید به  دلیل اعمال تحریم های ظالمانه به سختی انجام می‌شود.

او یادآوری کرد: هزینه خرید دستگاه‌های رادیولوژی بالا است اما متاسفانه تعرفه همکاران ما بسیار پایین است و امیدوارم برای سال آینده تعرفه ها واقعی شوند تا بسیاری از مراکز ما دچار ورشکستگی نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: