کد خبر: ۲۴۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 06
دویدن احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان را به ترتیب ۳۰ و ۲۳ درصد کاهش می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات اخیر محققان دانشگاه ویکتوریا در استرالیا نشان می‌دهد دویدن حتی به میزان کم، ولی در قالب یک برنامه منظم،‌ منجر به افزایش طول عمر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه ویکتوریا در ملبورن استرالیا اطلاعات بیش از ۲۳۲ هزار داوطلب را در مدت زمان ۳.۵ تا ۳۵ سال بررسی، تجزیه و تحلیل کردند. نتایج این مطالعات نشان می‌دهد دویدن حتی به میزان کم، ولی در قالب یک برنامه منظم،‌ منجر به افزایش طول عمر می‌شود.

در این مطالعه آمده است دویدن احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان را به ترتیب ۳۰ و ۲۳ درصد کاهش می‌دهد. هنوز علت ارتباط دویدن با کاهش خطر مرگ زودرس مشخص نیست؛ ولی محققان بر این باورند دویدن بهترین گزینه برای افرادی است که وقت زیادی برای ورزش ندارند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت(WHO)، بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است. افزایش چاقی و اضافه وزن در دهه‌های اخیر، کاهش تحرک فیزیکی، اشتیاق به غذاهای آماده و ناسالم و استعمال دخانیات از مهمترین عوامل بروز بیماری‌های قلبی هستند که با اتخاذ شیوه زندگی سالم، تحرک کافی و پیروی از رژیم غذایی سالم به راحتی کنترل می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: