کد خبر: ۲۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
شفا آنلاين-رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از پایه «دوم به چهارم» و «سوم به پنجم» جهت ارزیابی ذهنی به منظور شرکت در آزمون پیشرفت تحصیلی شهریور 93 در دوره ابتدایی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاين،وجیه‌الله پرویزی اظهار داشت: دانش‌آموز حائز شرایط، بعد از معرفی از طرف مدرسه به اداره آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کرده و پس از تأیید و دریافت معرفی‌نامه جهت ارزیابی ذهنی به اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران معرفی می‌‌شود.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش استثنایی نسبت به اجرای ارزیابی و تست تخصصی هوش اقدام لازم را انجام می‌دهد و در صورت موفقیت، دانش‌آموز می‌تواند در امتحانات پایه بالاتر در شهریور ماه شرکت کند.

پرویزی افزود: در صورت قبولی دانش‌آموز در امتحانات شهریور ماه، وی موفق به انجام جهش تحصیلی می‌شود و بدون گذراندن یک سال تحصیلی به پایه بالاتر می‌رود.

وی اضافه کرد: جهش تحصیلی تنها مختص دانش‌آموزان سال «دوم به چهارم» و «سوم به پنجم» دبستان است و دانش‌آموزان باید در کارنامه خود سطح خیلی خوب را در تمام دروس کسب کرده باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در خصوص مدارک لازم جهت ارزیابی ذهنی متقاضیان جهش تحصیلی سال 94-93 گفت: «معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموز متقاضی جهت جهش تحصیلی که توسط مدیر آموزشگاه تکمیل و ممهور به مُهر آموزشگاه شده و همچنین به تأیید معاونت آموزش ابتدایی منطقه مربوطه رسیده باشد»، «اصل شناسنامه دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی و یک برگ تصویر آن» و «کارنامه سال جاری و اصل کارنامه سال گذشته به همراه تصویر آن»، مدارک مورد نیاز برای جهش تحصیلی است.

پرویزی در پایان عنوان کرد: دانش‌آموزان شهر تهران سالانه بیشترین میزان جهش تحصیلی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

اولیای دانش‌آموزان جهت دریافت خدمات فوق در ساعات اداری می‌توانند حضوری به فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت‌الله کاشانی خیابان سلیمی جهرمی، آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران (واحد تشخیص، توانبخشی و بهداشت)، تلفن تماس: 44099207، تلفن گویا: 44076003 داخلی 205 مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: