کد خبر: ۲۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 04
فعالیت بدنی اثرات مفیدی بر سلامت جسم، گوارش، دستگاه اسکلتی، عضلانی و سایر بخش‌های بدن دارد.
شفاآنلاین>سلامت> یک کارشناس سلامت خانواده عنوان کرد: داشتن برنامه ورزشی منظم می‌تواند از برگشت علائم افسردگی و اضطراب در بیماران جلوگیری و همچنین باعث حواس‌پرتی فرد افسرده می‌شود و شخص زمانی را به‌ دور از افکار منفی می‌گذراند.

به گزارش شفاآنلاین،فضه امیری در حاشیه همایش پیاده‌روی با حضور بانوان شهرستان دشتستان با بیان اینکه فعالیت بدنی تأثیر مستقیمی بر روی سلامت جسمی و روانی بانوان دارد، اظهار کرد: مشکلات جسمی و روانی زنان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت همه اعضای خانواده داشته باشد و بانوان می‌توانند با فعالیت بدنی و تحرک، شادابی و آرامش را به سایر اعضای خانواده هدیه کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و سلامت خانواده‌ها نیز به سلامت زنان وابسته است، اضافه کرد: فعالیت بدنی اثرات مفیدی بر سلامت جسم، گوارش، دستگاه اسکلتی، عضلانی و سایر بخش‌های بدن دارد.

این کارشناس سلامت خانواده تصریح کرد: فعالیت بدنی منظم و کافی باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی و کاهش بیماری و عوارض ناشی از آن‌ها می‌شود و به خصوص باعث استحکام استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان به ویژه در زنان جلوگیری می‌کند.

امیری عنوان کرد: انجام فعالیت بدن کافی و منظم کافی موجب کاهش چربی‌های خون مضر و افزایش چربی خون مفید می‌شود و در نهایت، فعالیت بدنی منظم و کافی از ابتلا به سرطان سینه و رحم در زنان پیشگیری می‌کند.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد با فعالیت بدنی منظم به صورت ۱۵ دقیقه دویدن یا یک ساعت راه رفتن در طی روز، می‌تواند شانس مبتلا شدن به افسردگی شدید را تا ۲۶ درصد کاهش داد.

وی بیان کرد: داشتن برنامه ورزشی منظم می‌تواند از برگشت علائم افسردگی و اضطراب در بیماران نیز جلوگیری کند و همچنین باعث حواس‌پرتی در فرد افسرده می‌شود و شخص زمانی را به‌ دور از افکار منفی می‌گذراند.

این کارشناس عنوان کرد: افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند معمولاً در تمام طول روز پرانرژی و خواب بهتری دارند، حافظه آن‌ها قوی‌تر است و نسبت به زندگی مثبت‌تر می‌اندیشند و همچنین اعتمادبه‌نفس بالاتری دارند و توان مقابله با چالش‌های زندگی در آن‌ها بالا می‌رود و می‌توانند سلامت سایر اعضای خانواده را تضمین کنند.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی و هفته پیشگیری از پوکی استخوان، همایش پیاده‌روی با حضور بانوان ادارات مختلف شهرستان، ورزشکاران و سفیران سلامت محله را در جاده سلامت شهر برازجان برگزار کرد.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: