کد خبر: ۲۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
شفاآنلاین-روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی و نرخ دلار آمریکا باعث شده این روزها علاوه بر افت قیمت، بازار طلا و سکه با یک کاهش تقاضای قابل توجه مواجه شود.
به گزارش شفا آنلاین،روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی از یک سو و کاهش نرخ دلار آمریکا باعث شده تا بسیاری از متقاضیان خرید سکه و طلا این روزها خرید طلا و سکه را به صرفه نبینند و همین موضوع باعث شود تا بازار طلا بیش از پیش ساکت و خالی از متقاضی باشد.

یک فروشنده سکه طلا به خبرنگار فارس گفت: شاید باور نکنید افت قیمت و تقاضا باعث شده روز گذشته تنها 2 عدد سکه بهار آزادی بفروشیم.

او گفت: خرید و فروش سکه و حتی طلای ساخته شده به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

فعالان بازار طلا و سکه ترس از ضرر و زیان را دلیل اصلی کاهش تقاضا عنوان می‌کنند و می‌گویند: متقاضیان سکه و طلا از ترس اینکه مبادا با خرید سکه و طلا نه تنها سود نکنند بلکه ضرر هم عایدشان شود ریسک نمی‌کنند و خریدی ندارند.

یکی از فروشندگان طلای ساخته شده در بازار تهران  گفت: مردم این روزها برای خرید طلا احتیاط می‌کنند و می‌گویند اگر برخی تحولات سیاسی مثبت رقم بخورد قیمت ها از این هم پایین‌تر خواهد آمد.

یکی از فروشندگان طلا نیز با اشاره به اینکه هر چه به ماه رمضان نزدیک تر شویم تقاضا برای خرید طلا و سکه نیز کاهش می یابد، گفت:این روزها تب جام جهانی فوتبال نیز باعث شده تا توجه مردم به این رویداد بزرگ ورزشی رکود بیشتری را بر بازار حاکم کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز 1253 دلار،هر گرم طلای 18 عیار (بدون اجرت ساخت) 95700 تومان،سکه بهار آزادی طرح قدیم 937 هزار تومان،سکه بهار آزادی امامی 938 هزار تومان،نیم سکه بهار آزادی 475 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 277 هزار تومان است.

نرخ دلار آمریکا 3240 تومان بود.
برچسب ها: سکه ، طلا ، بازار ، قیمت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار