کد خبر: ۲۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019November 02
باوجود تبلیغات سو و سیاه نمایی علیه کشور ما از طریق رسانه‌های مخالف، همه رسانه‌های بی طرف اذعان داشتند که قدم‌های بزرگی در حوزه سلامت در کشور برداشته شده است
شفا آنلاین>سلامت>شانه ساز گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، تولیت تامین غذای سالم را از نظر کیفی برای جامعه به عهده دارد.
 
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز جهانی غذا که در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، تولیت تامین غذای سالم را از نظر کیفی برای جامعه به عهده دارد. باید توجه داشت که رسیدن به این هدف به تنهایی ممکن نیست و وزارت بهداشت نمی‌تواند در این زمینه به تنهایی موفق باشد.

او ادامه داد: باوجود تبلیغات سو و سیاه نمایی علیه کشور ما از طریق رسانه‌های مخالف، همه رسانه‌های بی طرف اذعان داشتند که قدم‌های بزرگی در حوزه سلامت در کشور برداشته شده است.

شانه ساز تاکید کرد: افزایش امید زندگی در سایه همفکری و مشارکت بین بخشی یکی از این دستاوردها بوده و این چنین موجب افتخار کشور شده است.

غذای سالم موجب افزایش امید به زندگی شده است
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در غذا بحث امنیت و ایمنی مهم هستند و قطعا غذای سالم موجب افزایش امید به زندگی شده است و همان گونه که در حوزه‌هایی مانند حوادث ترافیکی شاهد همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم در حوزه غذا نیز نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه باید روش مدیریتی را تغییر دهیم، گفت: پیچیدگی‌های ایجاد شده نشان می‌دهد باید مدیریت‌ها بازنگری شود. در حال حاضر یک سوم تا یک دوم ظرفیت تولید ما آشغال است و ۵۰ تا ۶۵ درصد صنایع غذایی پرت است.
 
او با تاکید بر اینکه هزینه سربار تولید زیادی داریم، افزود: اگر صنایع سودده نیستند به دلیل ظرفیت خالی است؛ توصیه ما این نیست که کارخانه جدید احداث نشود، بلکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: