کد خبر: ۲۴۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 29
خدمات اولیه دندانپزشکی در بخش دولتی انجام می شود و متاسفانه هنوز تعرفه گذاری منطقی خدمات دندانپزشکی بر خلاف خدمات پزشکی انجام نشده است؛ به همین دلیل مردم هزینه‌های سنگینی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی می‌پردازند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم هزینه‌های سنگینی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی می‌پردازند.

به گزارش شفاآنلاین،حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  اظهار کرد: بیشتر مردم جهت دریافت خدمات دندانپزشکی به مراکز بخش دولتی مراجعه می‌کنند؛ این مراکز خدمات دندانپزشکی را به صورت کامل ارائه نداده و مراجعه کنندگان ناچارند به بخش خصوصی مراجعه کنند.

او ادامه داد: خدمات اولیه دندانپزشکی در بخش دولتی انجام می شود و متاسفانه هنوز تعرفه گذاری منطقی خدمات دندانپزشکی<Dentistry> بر خلاف خدمات پزشکی انجام نشده است؛ به همین دلیل مردم هزینه‌های سنگینی را برای دریافت خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی می‌پردازند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: امروزه مواد اولیه دندانپزشکی که از خارج وارد می‌شود به دلیل نرخ بالای دلار گران است و همین مسئله موجب شده که خدمات دندانپزشکی با هزینه‌ های سنگینی انجام شود؛ متاسفانه وزارت بهداشت و بیمه ها نتوانستند در زمینه تعیین تعرفه خدمات دندانپزشکی کار مناسبی را انجام دهند به همین دلیل مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد شده است.

شهریاری بیان کرد: فرانشیزی که بیمه‌ها از مردم دریافت می‌کنند برای پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی بیماران عادی و حتی تکمیلی کافی نیست، به همین دلیل خدمات دندانپزشکی تحت پوشش صندوق‌های بیمه گر قرار نگرفته و در نتیجه هزینه‌های دندانپزشکی در کشور بسیار بالا است.

او گفت: به تازگی برخی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به دلیل تفاوت قیمت ارز با پول ایران برای دریافت خدمات دندانپزشکی به ایران سفر می‌کنند و علی‌رغم گران بودن هزینه‌های دندانپزشکی، برای این افراد قیمت مناسبی نسبت به کشورهای خودشان تمام می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: