بهزودی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، جایگاه "مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی"، مشابه با معاونتهای آموزشی بیمارستانهای تابعه دانشگاه تعریف میشود.
شفاآنلاین>سلامت>معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بهزودی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، جایگاه "مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی"، مشابه با معاونتهای آموزشی بیمارستانهای تابعه دانشگاه تعریف میشود.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر آرش میرابزاده در نشست با معاونان و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این اقدام را در جهت تقویت همکاری دو جانبه بین معاونتهای درمان و آموزش ذکر کرد و افزود: بخشهای آموزشی مراکز درمانی تابعه دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزشی مدیریت میشود تا همکاری بین معاونتهای درمان و آموزشی تقویت شود.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فیلدهای آموزشی مستقر در مراکز بالینی و بیمارستانهای تابعه دانشگاه در جهت افزایش مهارتهای بالینی دانشجویان، خواستار حضور بیشتر اساتید با دانشجویان در فیلدهای مذکور شد.
دکتر میرابزاده بر برگزاری جلسههای توجیهی برای مربیان کارورزی در اول هر ترم برای مرور مجدد حوزههای آموزشی با نظارت بر کار دانشجویان، تکمیل فرمهای مرتبط و بقیه موارد مورد نیاز برای آموزش دانشجویان در فیلدها تاکید کرد و افزود: امیدوارم مربیان حداکثر توان خود را برای بهبود خدمات آموزش بالینی به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه در مراکز تابعه دانشگاه، آموزش و ارائه خدمات درمانی توام با هم انجام میشود، به مدیران گروههای آموزشی توصیه کرد: حتیالامکان سعی شود تا برنامهریزیها به گونهای باشد که در بین ترمها که دانشجویان حضور ندارند، ادامه خدمات درمانی به گیرندگان خدمت و مراجعان ادامه یابد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: در مواردی که اساتید به هر دلیلی قادر به حضور در فیلدها نیستند، ضمن اعلام به مدیر مرکز مربوطه و مدیر گروه، جایگزین خود را برای ارائه این خدمات، معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در صدد است در قالب قراردادهایی با دانشگاههای دیگر فیلدهای آموزشی را تامین کند و مراکز هم حضور دانشجویان دیگر دانشگاهها در مراکز تابعه دانشگاه را به معاونت آموزشی اطلاع دهند تا نظارت کامل صورت پذیرد.
دکتر میرابزاده بر اولویت تجهیز فیلدهای آموزشی مراکز دانشگاه تاکید کرد و گفت: البته تجهیز SKILL Lab در دانشگاه خواهد بود که با همکاری همه گروههای توانبخشی اجرا خواهد شد تا تجهیزات مشترک بین گروهها خریداری شود و بحث دیگر در مورد Second affiliation است که طی شیوهنامه و احکام جداگانهای برای اعضای هیات علمی در دانشگاه اجرایی شده است، لذا انتظار میرود تعامل بین گروهها باعث توسعه و تقویت دانش تخصصی هر گروه برای دانشجویان دیگر گروهها شود.
وی از مدیران گروهها خواست تا منصفانه و بر اساس شاخصهای تعیین شده بر تمام وقتی اساتید نظارت کنند و بر اساس کارکرد واقعی اساتید نمرهگذاری انجام شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی مدیران گروههای آموزشی دانشگاه، نظارت مدیران گروههای آموزشی بر فرآیندهای آموزشی، کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان و نیز انجام بهتر فرایند داوری پایاننامهها را از اثرات عملکرد مثبت مدیران گروهای آموزشی دانست.
وی همچنین با ارائه آمار دانشجویان جدیدالورود به تفکیک مقاطع تحصیلی که شامل ۱۰ نفر دستیاری روانپزشکی، ۴۴ نفر PHD و ۲۱۵ نفر کارشناسی و ۱۵۸ نفر کارشناسی ارشد میشود، گفت: در مجموع ۴۲۷ نفر تعداد کل دانشجویان ورودی جدید برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است که ۶۰ درصد آنان را شاغلان به تحصیلات تکمیلی تشکیل میدهند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: انتظار میرود در تمام گروهها، جلسات معارفه با دانشجویان جدید انجام شود.
دکتر میرابزاده همچنین از همکاری گروههای آموزشی با مرکز EDC در حوزه بستههای تحول تشکر کرد و گفت: انتظار داریم این همکاری افزایش یابد.
وی افزود: موضوع ضبط محتوا با همکاری اساتید به صورت قرارداد با دیگر دانشگاهها مانند شهید بهشتی انجام میپذیرد و اساتید باید با مشارکت بیشتر فرایند مجازیسازی را تقویت کنند.
دکتر معصومه پورمحمدرضا تجریشی، مدیر مرکز EDC نیز از مشارکت اساتید در بستههای تحول تشکر و قدردانی کرد و گفت: کتابهای مرجع در گروههای توانبخشی پنجگانه درحال پیشبرد است، همانطور که رسالت دانشگاه هم تدوین کتابهای مرجع در حوزه توانبخشی است.
وی یادآور شد: دانشگاه مجازی کمککننده دانشگاه در حوزه مجازیسازی استد و سامانه نوید در اختیار دانشگاه و قابل استفاده اساتید است و لازم است گروههای آموزشی در حوزه تدوین بانک سوال و سوالات چهار گزینهای و تعیین ضریب دشواری سوالات، با مرکز EDC همکاری بیشتری داشته باشند. ایسنا