کد خبر: ۲۴۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 27
کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن بالای ۶۰ سال، افراد بسیار چاق، افرادی که به طور دائم داروی آسپرین مصرف می‌کنند یا تحت درمان داور‌های کورتونی هستند باید قبل از شروع فصل سرد سال اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا کنند
شفاآنلاین>سلامت>عرفانی گفت: بهترین زمان برای تزیرق واکسن آنفولانزا آخر شهریور و تاریخ انقضای این واکسن پایان بهار سال آینده است.

به گزارش شفاآنلاین،حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم تزریق واکسن آنفولانزا اظهار کرد: واکسن آنفولانزا واکسنی نیست که برای تمام جمعیت ایران توصیه شود بلکه گروه‌های هدف خاصی باید این واکسن را قبل از شروع فصل سرما تزریق کنند.

عرفانی ادامه داد: افراد ۲ گروه در معرض خطر و در معرض تماس با بیماری‌های مختلف باید قبل از شروع فصل سرما اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا کنند. گرو‌ه‌های در معرض خطر افرادی هستند که ایمنی آن‌ها دچار ضعف است و مستعد ابتلا به بیماری <Sickness> هستند و در صورت بروز عارضه در میان آن‌ها علائم شدید‌تر در میان افراد گروه پرخطر دیده می‌شود.

لزوم تزریق واکسن آنفولانزا ویژه کودکان زیر ۵ سال
او تاکید کرد: کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن بالای ۶۰ سال، افراد بسیار چاق، افرادی که به طور دائم داروی آسپرین مصرف می‌کنند یا تحت درمان داور‌های کورتونی هستند باید قبل از شروع فصل سرد سال اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا کنند.

رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: افراد مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم و برونشیت، افراد با سابقه بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، افراد مبتلا به نارسایی کلیوی و زنان باردار از جمله افراد گرو‌ه‌های پرخطری هستند که باید قبل از شروع فصل سرد سال اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا کنند.

عرفانی گفت: افراد در معرض تماس مانند پرستاران و پرسنل فوریت‌های پزشکی نیز باید واکسن آنفولانزا را قبل از شروع فصل سرد سال تزریق کنند.

او گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا آخر شهریور و تاریخ انقضای این واکسن پایان بهار سال آینده است و افرادی که اقدام به تزریق این واکسن می‌کنند ۲ هفته طول می‌کشد تا سیستم ایمنی بدنشان مقاومت پیدا کند.

رئیس اداره مراقبت‌ بیماری‌های وزارت بهداشت یاد‌آوری کرد: افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شوند باید دست و صورت خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند و از دید و بوسی با دیگران بپرهیزند؛ این افراد همچنین باید از لیوان و دستمال شخصی استفاده و بهداشت فردی و اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: