کد خبر: ۲۴۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 26
باید توجه داشت که از دست دادن عزیزان، مصدومیت خود فرد، از دست دادن خانه و کاشانه و کار و تغییر روند زندگی تاثیرات بسزایی در سلامت روان افراد آسیب دیده دارد، به همین دلیل ارائه حمایت های روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا جزء لاینفک و ضروری چرخه مدیریت بحران هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>کارشناسی ارشد سلامت در بلایای علوم پزشکی شهید بهشتی درباره خطر بروز بلایای طبیعی و نحوه واکشن افراد توضیح داد.

به گزارش شفاآنلاین،آرزو دهقان کارشناسی ارشد سلامت در بلایای علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: کشور ما ایران در طول تاریخ به علل گوناگون و شرایط و ویژگیهای جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، علاوه بر حوادث ناشی از عوامل انسانی، با بلایای طبیعی زیادی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: به طوری که همواره بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن در معرض خطرات ناشی از زلزله<Earthquake> وسیل و خشکسالی قرار دارند و بلایا و فوریت ها و این حوادث، اغلب غیرقابل پیش‌بینی هستند و بر زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی و عاطفی فرد تاثیرات بسزایی دارند.

علائم روانی که فرد در بلایای طبیعی از خود نشان می دهد

کارشناسی ارشد سلامت در بلایای علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه : به دلیل احتمال وقوع بلایای طبیعی در کشور افراد باید هر لحظه آمادگی برخورد با وقایع را داشته باشند، بیان کرد: باید توجه داشت که از دست دادن عزیزان، مصدومیت خود فرد، از دست دادن خانه و کاشانه و کار و تغییر روند زندگی تاثیرات بسزایی در سلامت روان افراد آسیب دیده دارد، به همین دلیل ارائه حمایت های روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا جزء لاینفک و ضروری چرخه مدیریت بحران هستند.

دهقانی افزود: با توجه به شدت و وسعت حادثه یا فوریت و از سوی دیگر عوامل فردی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی، فرد آسیب دیده واکنش های متفاوتی را در زمان بروز بلایا نشان خواهد داد. بروز برخی نشانه‌ها و علائم مانند شوکه شدن، بهت، ترس، اضطراب، استرس و دلشوره، پس از وقوع حوادث، طبیعی و گذرا است که با انجام برخی اقدامات، خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: