کد خبر: ۲۴۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 24
در روز ۱۳ آبان هم زمان با هفته سلامت، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود که بر اساس این طرح افرادی که در دهک‌های یک ، دو و سه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک ۴ که حقوقشان ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار است باید ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت کنند
شفاآنلاین>سلامت>موهبتی گفت: هم زمان با هفته سلامت، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم اولین نمایشگاه هنر و سلامت که در نگارخانه کاخ سعدآباد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت در هنر خوشنویسی باعث ایجاد آرامش روح و روان در افراد می‌شود و ما باید هنر خوشنویسی را در جامعه بیشتر از گذشته ترویج کنیم.

او ادامه داد: در روز ۱۳ آبان هم زمان با هفته سلامت<Health>، پوشش بیمه اجباری برای همگان آغاز می‌شود که بر اساس این طرح افرادی که در دهک‌های یک ، دو و سه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و دهک ۴ که حقوقشان ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار است باید ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت کنند.

موهبتی بیان کرد: استعلام استحقاق سنجی بیمه شدگان به وسیله وزارت کار تعیین می‌شود و توصیه می‌کنم ظرف مدت ۶ ماه افراد فاقد پوشش بیمه از این طرح استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تسهیلاتی که برای افراد در نظر گرفته شده به مدت ۶ ماه اعتبار دارد که در این مدت دیگر این تسهیلات جهت پوشش بیمه اجرایی وجود ندارد و در این مدت مشوق‌های لازم برای بیمه شدن افراد فاقد هر گونه دفترچه‌های بیمه در نظر گرفته شده است.

او گفت: در این نمایشگاه حدودا ۴۰ درصد از کارمندان فعال در سازمان بیمه سلامت به نمایش گذاشته شده است.

بیمه ارکان اصلی طرح تحول نظام سلامت است

در ادامه مراسم جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:  معتقدم که هنر در ارتقای سلامت افراد نقش مؤثر و پررنگی دارد و مجلس از طرح‌های حوزه سلامت استقبال و حمایت می‌کند.

جعفرپور ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم امروز کشور طرح تحول نظام سلامت است و بیمه یکی از ارکان اصلی طرح تحول بوده و مجلس هم همکاری لازم را در زمینه حوزه سلامت انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد مردم کشور فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند و ما باید بیمه اجرایی را برای همه همگان اجرایی کنیم.

او گفت: مجلس از لوایح دولت در جهت بودجه بیمه و دیگر طرح‌های حوزه سلامت استقبال می‌کند و در نیمه آذر لایحه بودجه به مجلس ارسال خواهد شد.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: