کد خبر: ۲۴۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019October 24
این نشست با توجه به استفاده و بهره‌برداری روزافزون از محصولات و فرآورده‌های تراریخته در تولیدات گیاهی و دامی، هورمون‌ها و نهاده‌های دامی و دستور وزیر بهداشت مبنی بر پیگیری مسئله تشکیل شده است
شفاآنلاین>سلامت>نفترئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، به طرح چالش های پیش روی فرآورده ها و محصولات تراریخته در کشور پرداخت.

به گزارش  شفاآنلاین ، علی دل پیشه، در نخستین نشست کمیته ملی بررسی محصولات و فرآورده‌های تراریخته، با اشاره به جایگاه دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مبتنی بر سیاستگذاری برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی صادراتی و وارداتی، گفت: این نشست با توجه به استفاده و بهره‌برداری روزافزون از محصولات و فرآورده‌های تراریخته در تولیدات گیاهی و دامی، هورمون‌ها و نهاده‌های دامی و دستور وزیر بهداشت مبنی بر پیگیری مسئله تشکیل شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های تشخیصی محصولات و فرآورده‌های تراریخته در کل کشور محدود است، تاکید کرد: پایش‌های اقلام وارداتی نیازمند مراقبت بیشتر و سازمان‌یافته‌تر است.

دل‌پیشه ادامه داد: اطلاع‌رسانی و برچسب‌گذاری از جمله چالش‌هاست و از طرفی تبعات سلامتی و آثار مرتبط با پیامدهای سلامت کوتاه و بلندمدت در مصرف این گروه مواد در سبد غذایی خانوار مشخص نیست.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت با تاکید بر ضرورت تصمیم‌گیری در این زمینه گفت: به همین منظور و برای هم‌اندیشی و رایزنی در خصوص محصولات و فرآورده‌های تراریخته از بعد امنیت غذایی، این کمیته تشکیل شده است.

دل پیشه یاد آور شد: بررسی سهم محصولات و فرآورده‌های تراریخته در واردات و تولید داخل، امکانات و روش‌های تشخیصی محصولات و فرآورده‌ها و نهاده‌های تراریخته در کشور، تبعات سلامت و ارزیابی خطر انسانی، گیاهی و دامی در زنجیره غذایی و سبد غذایی خانوار از دستور کار نخستین نشست کمیته بود که مورد بحث و تبادل نظر حاضران قرار گرفت.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: