کد خبر: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران درگفتگوباشفاآنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران به دنبال شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور عربستان که قربانیان زیادی می گیرد، توصیه کرد: طبقه گفته وزارت بهداشت عربستان زنان حامله، افراد بالای 60 و زیر 12 سال سفر خود را برای زیارت خانه خدا به تعویق بیاندازند.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در واقع این بیماری تنفسی طی حدود 2 سال اخیر در کشور عربستان پیدا شد که گاهی با علائمی نظیر درد بدن، اسهال و تب بروز می کند .و در برخی افراد ایجاد نارسایی کلیه می دهد و به طور کلی  مرگ و میر بالایی بر جا می گذارد.

وی ادامه داد: بیماری کرونا به تدریج در برخی کشورهای منطقه برای نمونه امارات، امان، اردن و... حتی در اروپا و امریکا هم شیوع پیدا کرده است.

متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد: طبق اعلام  وزارت بهداشت متاسفانه این بیماری در ایران هم متأسفانه قربانی گرفته است.

وی ادامه داد: به صورت احتمالی به نظر می رسد که این ویروس از طریق خفاش و شتر به انسان انتقال یافته است زیرا  شتر در کشورهای عربی حضورجدی دارد.

حاجی عبدالباقی یادآور شد: در واقع افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای- نارسایی های کبد و کلیه- بیماران دیابتی- زنان حامله - افراد بالای 60 و زیر 12 سال در شرایط کنونی کشورعربستان از زیارت خانه خدا اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  افراد نزدیک این بیماران  یا پرسنل پزشکی به علت مراقبت ازبیماران مذکور درخارج ازکشورقربانی این بیماری شده اند.

استاد رشته عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: در صورت بروز علائم این بیماری تا 14 روز بعد از بازگشت خانه خدا خطر انتقال آن به اطرافیان نیز وجود دارد از این رو باید فاصله یک متری را با زائران خانه خدارعایت کرد.

وی افزود: همچنین در صورت دید و بازدید به مناسبت بازگشت از زیارت خانه خانه مبتلایان از روبوسی با اطرافیان به شدت اجتناب کنندو به صورت مداوم دست هایشان را شستشو دهند و در خانه بمانند و تا حد امکان در مکان های جمعی حضور نیابند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: