کد خبر: ۲۴۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
پژوهشگران موسسه بلاواتنیک دانشکده پزشکی هاروارد برای اثبات فرضیه خود از بافت مغز بیش از صدها سالمند فوت شده که مغز خود را برای تحقیقات پزشکی اهدا کرده بودند، نمونه‌برداری کردند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که فعالیت بیش از اندازه سیستم عصبی مغز می‌تواند به تسریع پیری و کاهش طول عمر انسان منجر شود.

به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران موسسه بلاواتنیک دانشکده پزشکی هاروارد برای اثبات فرضیه خود از بافت مغز بیش از صدها سالمند فوت شده که مغز خود را برای تحقیقات پزشکی اهدا کرده بودند، نمونه‌برداری کردند.

هدف از این کار تحلیل الگوی بیان ژنی پروتئینی به نام REST بود که برانگیختگی عصبی را تنظیم می‌کند. این پروتئین پیش‌تر با ایجاد بیماری آلزایمر(Alzheimer) ارتباط داده شده بود اما پیوند آن با کاهش مرگ و میر چیز جدیدی است.

در این مطالعه مغز افرادی که پیش از اواسط ۸۰ سالگی مرده بودند با آن‌ها که تا ۱۰۰ سال یا بیشتر عمر کرده بودند، مقایسه شد. تفاوت‌های عمده‌ای میان این دو دسته وجود داشت از جمله آن که پروتئین عامل برانگیختگی عصبی در افرادی که در بازه ۶۰ تا ۸۰ سالگی فوت کرده بودند، نسبت به گروه دوم بیان ژنی بالاتری داشت.

نتایج نهایی این پژوهش نشان داد که فعالیت بیش از اندازه سیستم عصبی مغز بر طول عمر یک فرد، در سطح مولکولی، تاثیرگذار است. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: