کد خبر: ۲۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019October 21
وزیربهداشت:
شفاآنلاین:وزیربهداشت با بیان این که هرگز ادعا نمی کنیم، همکار متخلف در سیستم درمانی کشور وجود ندارد درعین حال تاکید کرد: باید قدرسرمایه های اجتماعی را بدانیم و درصد کمی از اشکال را به تمامی مجموعه تعمیم ندهیم.
به گزارش خبرنگارشفاآنلاین،دکترسعید نمکی صبح امروزدرآئین رسمی تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب و تقدیر از تلاشهای دکتر آقاجانی در دوران مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی؛ اصلاح ساختار بودجه و ایجاد اصلاحات در حوزه های آموزشی و پژوهشی  دانشگاه را  از جمله اقدامات ارزشمند انجام شده در دانشگاه برشمرد.

  وی در ادامه با آرزوی توفیق برای دکتر زالی در ماموریت جدید با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری  از سرمایه های علمی کشور گفت: بدون تردید ایشان با نگاه برنامه محور و محاسبات دقیق در آینده دانشگاه علوم پزشکی شیهیدبهشتی نقش موثری ایفا خواهند کرد. 
 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه و جنگ بی رحمانه اقتصادی که مشکلات عدیده ای را برای کشور رقم زده است، خاطرنشان کرد: سال پیش رو یکی از سخت ترین سالها در کشور و برای دانشگاههای علوم پزشکی است، بنابراین باید با تلاش مضاعف همانند گذشته اوراق زرینی را به دفتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم.
 
وی ضمن یادآوری حوادث به جا مانده از سیلی که نوروز امسال ۲۶ استان کشور را درگیر کرد، گفت: دراین بحران عظیم با توجه به مشکلاتی که گندآب ها و لاشه ها به وجود آوردند، با تلاش مسوولان و مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کشور حتی یک مورد اپیدمی در کشور هم ایجاد نشد که این امر برای کارشناسان حوزه درمان در سراسر دنیا حیرت انگیز بود.
 
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اجرای برنامه بسیج کنترل فشار خون در سراسر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: در این طرح که تقریبا بین جمعیت ۳۰ تا ۷۰ساله برگزار شد، قریب به ۳۱ میلیون جمعیت کشور مورد غربالگری قرار گرفتند که این اقدام مهم  به عنوان یکی از بزرگترین رکوردهای تاریخی در حوزه بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و نظام سلامت جهان ثبت شد.
 
وی ارائه حداکثری خدمات بهداشتی ودرمانی در مراسم اربعین حسینی و خدمت به زائران را یکی دیگر از افتخارات دانشگاههای علوم پزشکی کشور دانست. 
 
دکتر نمکی با طرح این سوال که گروه پزشکان و ارائه دهندگان سرویس سلامت در کدام یک از حوادث جاده ای مقصرند، افزود: هیچ یک از همکاران اورژانس در سراسر کشور به دنبال مقصر در سوانح جاده ای نیستد و صرفا  به درمان و ارائه خدمت  به بیماران فکر می کنند و یا در خشونت های اجتماعی هرگز درمانگران به دنبال متهم و مجرم نیستند و بدون درنگ بهترین خدمت درمانی را ارائه می دهند.    
 
وزیر بهداشت با اظهار تاسف به هجمه های بی رحمانه به گروه پزشکی کشور، گفت:  در کنار تمام خدمات ارزنده ای که گروه پزشکی بدون هرگونه سیاست زدگی و غرض ورزی انجام می دهند، عادلانه نیست که کارکنان خدوم نظام سلامت اینچنین مورد انتقاد قرار گیرند.
 
وی با اشاره به خدمات بی دریغ جمع کثیری از اساتید، فرزانگان و خدمتگزاران صدیق نظام سلامت، خاطرنشان کرد: در جمع پزشکان این مرزو بوم عزیزان و پزشکانی که  تعدادشان کم هم نیست، بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می دهند.
 
وزیر بهداشت با اشاره به این که بیش از ۱۳ ماه است که دانشگاههای علوم پزشکی از بیمه ها پولی دریافت نکرده اند و یا برخی از همکاران ۱۲ ماه است کارانه نگرفته اند، گفت: کدام طبیب با این همه تاخیر در پرداخت بیمار را پذیرش نمی کند و بی توجهی به این خدمات ظلمی است که متوجه همکاران حوزه علوم پزشکی است.
 
دکتر نمکی با بیان این که هرگز ادعا نمی کنیم، همکار متخلف در سیستم درمان وجود ندارد تاکید کرد: باید سرمایه های اجتماعی را قدر بدانیم و درصد کمی از اشکال را به تمامی مجموعه تعمیم ندهیم.
 
دکتر نمکی توجه، انتشار و اشاعه خدمات ارزنده جامعه پزشکی را از سوی رسانه های جمعی خواستار شد و اظهار کرد: جامعه پزشکی که دفاع مقدس را به زیباترین نحو اداره کرد، مستحق بی مهری  و این همه هجمه و جفا نیست.  
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای دکتر زالی در ماموریت محوله به وی توصیه کرد: به دکتر زالی به عنوان یک برادر توصیه می کنم که با عشق، محبت و مهربانی در دانشگاه مدیریت کنند چرا که بزرگترین سرمایه یک مدیر مهربانی و همگرایی است.
 
وزیربهداشت گفت:  امروز روزهای سخت و دشوار از نظر اقتصادی است و تنها با عشق و مهربانی می توان بسیاری از امور را به سرانجام رساند. 
 
حرکت دانشگاه به سمت نشاط و دوری از دلمردگی توصیه دیگر وزیر بهداشت به دکتر زالی بود و تاکید کرد: اساتید، کارکنان و دانشجویان سرمایه های اصلی و اجتماعی کشور هستنند، بنابراین این گنجینه عظیم نیروی انسانی باید از دلمردگی رهایی یابند.
 
وزیر بهداشت در ادامه هم نوایی با تحولات وزارت بهداشت را از سوی رییس دانشگاه خواستار شد.
 
وی تقدم پیشگیری بردرمان، تعهد در درمان ضمن توجه بیشتر به درمان های سرپایی و جامع نگر شدن علوم پزشکی را تنها راه برون رفت از شرایط فعلی کشور عنوان کرد.
 
دکتر نمکی با اشاره به این که سیستم درمان صرفا با اضافه کردن تخت های بستری راه به جایی نمی برد، خاطرنشان کرد: باید استانداردهای حوزه درمان بازنگری شود، چرا که نمی توان با یک نگاه واحد و تعریفی مشخص به مردم خدمات با کیفیت ارائه داد.  
رسیدگی و ارائه خدمات باکیفیت تر به مردم توصیه دیگر وزیر بهداشت بود.
 
وی با اشاره به این که مردم ولی نعمتان ما هستند و همواره باید تلاش کنیم دردی از دل مردم برداریم، اظهار داشت: مراجعان نباید برای یک درمان سرپایی ساعتها معطل شوند.
 
وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد که با استفاده از تجارب ارزشمند مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این دانشگاه در فضایی مملو از شادی و نشاط در جایگاه بالاتری نسبت به گذشته قرار گیرد.       

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: